بایدن: به سازمان بهداشت جهانی برخواهیم گشت

کدخبر: 2357077

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت که اگر در این انتخابات پیروز شود، در روز نخست به عنوان رئیس جمهور، آمریکا را به سازمان بهداشت جهانی برمی گرداند.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت که در صورت پیروزی در انتخابات کشورش را به سازمان بهداشت جهانی بازخواهد گرداند.

جو بایدن در صفحه توئیتر خود نوشت: زمانی که آمریکا در تقویت بهداشت جهانی ایفای نقش کند، آمریکایی‌ها ایمن‌تر خواهند بود. در روز نخست به عنوان رئیس جمهور، به سازمان بهداشت جهانی برخواهیم گشت و رهبری در عرصه جهانی را باز می‌گردانیم.

گفتنی است که سناتور ایالت نیوجرسی آمریکا پیش از این، از اقدام رسمی رئیس جمهور این کشور برای خارج کردن آمریکا از سازمان بهداشت جهانی خبر داده بود.

«باب منندز» سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به صورت رسمی این کشور را از سازمان بهداشت جهانی خارج کرده است.

این سناتور دموکرات در صفحه توئیتر خود نوشت: کنگره اطلاعیه‌ای دریافت کرد که رئیس جمهور آمریکا همزمان با شیوع (ویروس کرونا) آمریکا را از سازمان بهداشت جهانی خارج کرد.

وی با انتقاد از نحوه برخورد دولت ترامپ با شیوع کرونا و ناهماهنگ و هرج و مرج خواندن آن، افزود: این تصمیم موجب حفظ منفعت یا زندگی آمریکایی‌ها نمی‌شود و آمریکایی‌ها را بیمار و تنها می‌کند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: