اصلاح‌طلبان دو دسته شدند؛ هواداران سید حسن و طرفداران لاریجانی

کدخبر: 2357009

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات توضیحاتی در خصوص اتفاقات اخیر جناح اصلاحات مطرح کرد.

محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره اتفاقات اخیر جناح اصلاح‌طلب گفت: آقای عارف از اول هم به صورت بدلی رئیس شورای سیاست‌گذاری شده بود؛ شورای سیاست‌گذاری از ابتدایی که وارد انتخابات شد، وجهه قانونی نداشت.

او افزود: آقای عارف که رهبری جریان اصلاحات را دست گرفته بود ، توانایی مدیریت این جناح و جریان را نداشت و با عدم توانایی خود در اداره احزاب و گروه‌های اصلاح طلب، باعث انشقاق و جدایی آن‌ها شد که ما دیدیم در انتخابات اخیر مجلس آن‌ها با سه لیست وارد شدند.

فومنی ادامه داد: از طرف دیگر دوران ریاست آقای عارف بر جریان اصلاحات دوران بسیار بدی بود، چون در بین نامزد‌هایی که آمدند و تصمیم به ورود به مجلس گرفتند دارای رانت بازی و باندبازی‌های زیادی بودند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات تصریح کرد: مدیریت آقای عارف مدیریت از هم گسیخته‌ای بود که اصلاحات را با چالش‌های زیادی مواجه کردند.

او عنوان کرد: آن طور که از شواهد پیداست، آقای عارف خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کند و اینطور که نشان می‌دهد، بدنه اصلاحات عارف را قبول ندارد و فقط چون در جریان به آقای خاتمی نزدیک بود، ریاست شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان را برعهده داشت.

فومنی در ادامه گفت: به نظرم دیگر کار شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان تمام شده و تنها اسمی از آن باقی مانده است و آقای عارف خودش به محض مطلع شدن از این ماجرا کنار کشید تا برکنار نشود، چون در شورای سیاست‌گذاری تصمیم بر این بود که عارف را کنار بزنند.

او افزود: اصلاح طلبان فرمول جدیدی برای ورود به انتخابات در نظر گرفته اند و آن چیزی است که در نامه آقای خوئینی‌ها دیدیم که همه مشکلات کشور را به گردن نظام و رهبری می‌اندازند تا خود را از مشکلات مبرا کنند و بتوانند در انتخابات به پیروزی برسند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به نقش خاتمی در جریان اصلاحات گفت: خاتمی زیر دست موسوی خوئینی‌ها فعالیت می‌کند و بیشتر نقش اجرایی در جریان اصلاحات را برعهده دارد و خودش از خود هویت خاصی ندارد.

فومنی در پایان گفت: اگر امروز با دقت مشاهده کنیم می‌بینیم که اصلاح طلبان به دو قسمت تقسیم شدند؛ یک گروه کارگزارانی‌ها و احزاب و گروه‌هایی که دوست دارند لاریجانی رئیس جمهور شود و گروه دیگر که روی گزینه سید حسن خمینی مشغول فعالیت‌های تبلیغاتی هستند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: