روسیه نسبت به پیش‌داوری درباره حادثه نطنز هشدار داد

کدخبر: 2356961

معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر خودداری از پیش‌داوری درباره علت آتش‌سوزی اخیر در سایت هسته‌ای شهید «احمدی روشن» در نطنز، خواستار بررسی جدی این حادثه شد.

وزارت خارجه روسیه خواستار جلوگیری از نتیجه‌گیری‌های شتاب‌زده در خصوص حادثه آتش سوزی در سایت هسته‌ای نطنز شد.

«سرگئی ورشینین» معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در واکنش به حادثه آتش سوزی اخیر در سایت هسته‌ای در ایران گفت چنین حوادثی مستلزم بررسی جدی و جامع هستند. این مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد به اعتقاد من گمانه زنی در خصوص حادثه در سایت هسته‌ای نطنز باید آخرین اقدامی باشد که صورت می‌دهیم.

سه روز پیش، کیوان خسروی، سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره حادثه اخیر در سایت هسته‌ای نطنز گفت: بررسی‌های فنی و امنیتی انجام شده از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط، علت وقوع حادثه در مجتمع هسته‌ای شهید احمدی روشن در نطنز را که بامداد پنجشنبه ۱۲ تیرماه به وقوع پیوست به صورت دقیق مشخص کرده است.

او با اشاره به حضور و فعالیت کارشناسان بخش‌های مختلف مسئول ارزیابی و رسیدگی به حادثه در سایت نطنز که از اولین ساعات وقوع این رخداد انجام شد، خاطرنشان کرد: فرضیه‌های مختلف در مورد علت این رخداد با واکاوی دقیق آثار، نحوه و میزان تخریب ایجاد شده بررسی و علت اصلی حادثه مشخص شده است. خسروی افزود: به دلیل برخی ملاحظات امنیتی علت و چگونگی بروز این حادثه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

او با اشاره به محدود بودن خسارت وارد شده به سوله در دست احداث در مجتمع هسته‌ای نطنز گفت: در محل وقوع حادثه هیچ‌گونه مواد هسته‌ای وجود نداشته و موضوع نشت مواد رادیو اکتیو در وقوع این رخداد کاملاً منتفی است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار بیانیه‌ای به وقوع حادثه در یکی از سوله‌های در دست احداث مجتمع غنی‌سازی اورانیوم نطنز واکنش نشان داد و اعلام کرد هیچگونه مواد هسته‌ای و رادیو اکتیوی در محل حادثه مشاهده نشده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: