انگلیس، روس‌ها و سعودی‌ها را تحریم می‌کند

کدخبر: 2356954

انگلیس امروز (دوشنبه) بر اساس قانون جدیدی که نافض‌های حقوق بشری را هدف قرار می‌دهد، تحریم‌هایی علیه اشخاص وضع می‌کند و طبق گزارش‌ها، در این لیست اسامی روس‌ها و سعودی‌ها هم به چشم می‌خورد.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس قرار است اختیارات جدید تحریم در پارلمان را ارائه کند و فهرستی از اسامی را که به سرعت هدف ممنوعیت دارایی و ویزای انگیس قرار می‌گیرند، اعلام خواهد کرد.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: از امروز انگلیس اختیارات جدیدی را برای متوقف کردن افراد دخیل در نقض‌های جدی حقوق بشر دارد و از ورود آن‌ها به کشور جلوگیری می‌کند و دارایی‌های آن‌ها در بانک‌های ما مسدود می‌شود. این یک مثال واضح است که نشان می‌دهد انگلیس چطور به رهبری جهان در حمایت از حقوق بشر کمک می‌کند.

وزارت خارجه انگلیس به اسامی افرادی که در این فهرست هستند، اشاره‌ای نکرد اما فایننشال تایمز نوشت که انتظار می‌رود این افراد همان‌هایی باشند که در مرگ سرگئی ماگنیتسکی، وکیل روس و جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف سعودی دست داشتند.

وزارت خارجه انگلیس همچنین اعلام کرده است: اهداف بعدی این قانون شاید شامل آن‌هایی باشند که در کشتار غیرقانونی اصحاب رسانه و خبرنگاران یا فعالیت‌هایی با انگیزه مذهبی یا اعتقادی دست داشته‌اند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: