رئیس سابق کنست: ترامپ طرح الحاق کرانه باختری را تعلیق کرد

کدخبر: 2356874

رئیس سابق پارلمان رژیم صهیونیستی گفت، رئیس جمهور آمریکا طرح اشغال کرانه باختری را به حالت تعلیق در آورده است.

«آبراهام بروگ» رئیس سابق کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا طرح اشغال کرانه باختری را تعلیق کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، بروگ در مصاحبه‌ای گفت، ترامپ اجرای طرح اشغال را به حالت تعلیق درآورده است زیرا‌‌ «وقت این را ندارد که به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این خصوص کمک کند».

وی افزود ترامپ و نتانیاهو هر دو از «اختلال شخصیتی خودشیفتگی» رنج می‌برند و با بی‌ملاحظگی و بی اخلاقی هر کاری که برای نجات خود و ماندن بر سر قدرت لازم باشد انجام می‌دهند.

بروگ در پاسخ به این سوالی درباره اعلام تاریخ جدید برای اجرای این طرح گفت:‌ «گمانه زنی درخصوص الحاق اگر نگویم غیرممکن، بسیار دشوار است زیرا هیچ شفافیتی در این طرح وجود ندارد و هیچ‌کس جزئیاتی از آن در اختیار ندارد».

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار بود در چهارشنبه‌ای که گذشت (۱ جولای) بخش‌هایی از کرانه باختری را در راستای طرح «معامله قرن» آمریکا رسماً اشغال کند. با این وجود، کابینه رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کرد که پیشبرد این طرح به تأخیر افتاده است. رژیم صهیونیستی گفت در حال نهایی کردن جزئیات این طرح با کاخ سفید است.

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

این در حالی است که طبق قوانین بین‌المللی، هر دوی این مناطق «اراضی اشغالی» قلمداد شده و شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در آن‌ها غیرقانونی است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: