ارتش انگلیس: چین در رأس تصمیم‌گیری‌های پساکرونایی ما است

کدخبر: 2356814

فرماندهان نیرو‌های سه‌گانه ارتش انگلیس اعلام کردند در دوران پس از کرونا، «تهدید‌های چین» در رأس تصمیم‌گیری‌های آن‌ها خواهد بود.

فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی و دریایی ارتش انگلیس، اعلام کردند پس از رایزنی به این نتیجه رسیده‌اند که تهدیدهای پکن پس از برچیده‌شدن همه‌گیری ویروس کرونا اولویت اصلی آنان قرار خواهد گرفت.

در همین راستا توبیاس الوود، معاون وزیر امور خارجه انگلیس، گفت: «پس از کرونا باید بر روی این مسئله مدیریت کنیم که چین آمریکا را از نظر تکنولوژی، اقتصاد و نیروی ارتش تهدید خواهد کرد و روی ما هم تأثیر خواهد داشت.»

این اظهارات در پی تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ در پارلمان چین و تاکید آن بر دارا بودن بخش اعظم دریای جنوبی چین مطرح می‌شود.

از همین رو مقامات انگلیس در انتظار جنگی ترکیبی (hybrid warfare) هستند که در آن ابعاد سیاسی-اقتصادی با حملات سایبری همراه شده و جنگ از حالت سنتی خود خارج شود.

بر همین اساس ارتش انگلیس تصمیم دارد تا استفاده خود از هوش مصنوعی را ارتقا بخشیده و حضور پررنگ‌تری در آسیا و به طور خاص در ژاپن و کره‌جنوبی داشته باشد. ارتش انگلیس همچنین در نظر دارد تا پاییز سال جاری استراتژی خود را تکمیل و ارائه دهد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: