چرا رد اعتبارنامه تاجگردون ضروری است؟

کدخبر: 2356738

بحث‌ها پیرامون اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون همچنان داغ و پر مخاطب است. کنش‌های تاجگردون در این ایام و اینکه اعلام کرده اسنادی مبنی بر فساد برخی نمایندگان دارد اما آن ها را به دستگاه قضایی اعلام نکرده به تنهایی می تواند دلیل متقنی برای رد صلاحیت او باشد.

نسیم آنلاین: محمد رضا تاجگردون که خود را نفر اول مجلس با گرایش‌های سیاسی مختلف می داند در روزهای اول مجلس یازدهم با تنگاهایی مواجه شده است که شاید بر این مرد مغرور گچسارانی چندان قابل پیش بینی نبود. همانطور که در گفتگو با روزنامه شرق اعلام کرده که که پیش بینی نمی کرد مخالفت با او در مجلس انقلابی به این سطح برسد که بعد از گذشت چهل روز از آغاز به کار مجلس هنوز نتوانسته تاییدیه اعتبار نامه خود را دریافت کند. بحث‌ها پیرامون تاجگردون از زمان تبلیغات انتخاباتی آغاز شد. زمانی که تصاویر کمپین‌های لوکس تاجگردون در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد یا مردانی که با اسلحه دور او را گرفته بودند توجه مخاطب را جلب می‌کرد شاید خوی نفر اول بودن در تاجگردون باعث شده بود این تشکیلات عریض و طویل را راه بندازد. در همان زمان‌ها زمزمه‌هایی مبنی بر تخلفات مالی و شبکه رانتی او در نهادهای مختلف دست به دست می شد و برخی افراد خبر از گزارش‌های نهادهای امنیتی در مورد او می دادند. این شائبه ها و گزارش ها باعث شد تاجگردون توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شود اما با اعترض او و توضیحاتی که به شورای نگهبان ارائه کرد بالاخره اعضای حقوق دان و فقیه این شورا را راضی کرد که صلاحیت حضور در انتخابات مجلس را دارد بنابراین تایید شد و در رقابتی که چندان آتش آن هم داغ نبود توانست به عنوان نماینده گچارسان وارد مجلس شود. اما تاجگردون نمی دانست که این تازه اول شروع هفت خان او برای حضور در بهارستان است. با آغاز به کار مجلس تعدادی از نمایندگان به اعتبار نامه او اعتراض کردند. علی‌اکبر کریمی منتخب اراک، علی خضریان و علیرضا زاکانی، سیدنظام‌الدین موسوی، احمد نادری، اقبال شاکری، مالک شریعتی، مجتبی رضاخواه، منتخبان تهران و روح‌الله نجابت منتخب شیراز معترضین به اعتبار نامه تاجگردون بودند. با تایید اعتبار نامه در شعبه ۱۲ و کمیسیون تحقیق حالا صحن باید در مورد اعتبار نامه او تصمیم گیری کند.

معترضان رانت خواری و کسب منافع اقتصادی و اعمال نفوذ شبکه‌ای از طرق مختلف در دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های تابعه و بخش عمومی را از مهم ترین دلایل اعتراض به اعتبار نامه تاچگردون بیان کردند. بر اساس اعلام معترضین غلامرضا تاجگردون تا پیش از نمایندگی مجلس حداقل در دوازده شرکت مدیر عامل یا عضو هیأت مدیره بوده که پس از نماینده شدن، با بستگانش اقدام به تاسیس ۵۲ شرکت در همه زمینه‌ها می‌کند و بر همین اساس این ادعا وجود دارد که در وزارتخانه‌های و نقاط مختلف با رانت به آن‌ها پروژه واگذار شده است.

از طرف دیگر به استناد آگهی مورخ ۹۵/۷/۱۹، کورش حبیبی که گفته می‌شود پسر خاله تاجگردون است، عضو هیئت مدیره سنگ آهن گل گهر است که این موارد می‌تواند حکایت از یک شبکه رانت خانوادگی و دوستانه باشد. از این دست موارد در اسناد علیه تاجگردون فراوران است و در چند هفته اخیر رسانه ها به کررات به این مسائل پرداخته اند و در اینجا قصد تکرار این مطالب نیست. زمین خواریُ ارتباط با رژیم گذشته و دستکاری در بودجه بخش دیگر اتهامات تاجگردون است. مسپله مهمی است چندان به آن پرداخته نشده و اهمیت برخوردار است تهدیدات تاجگردون است. او که در سال های گذشته یا در نهادهای دولتی مسپولیت داشته و یا در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون برنامه وبودجه حضور داشته اینک با در خظر دیدن سهم خود در بهارستان اعلام کرده است که اسنادی از تخلفات برخی معترضین دارد. تاجگردون در گفتگو با روزنامه شرق که احتمالا در قالب ریپورتاژ آگهی منتشر شده در پاسخ به این پرسش که ‌در حد شایعه شنیده شده بود که شما ممکن است به اعتبارنامه برخی از نمایندگان ازجمله آقای قالیباف اعتراض کنید. به‌هرحال این مضمون در صحبت‌های شما وجود دارد که دستتان پر است و ممکن است دست به افشاگری بزنید. جواب داده است: موضوعیتی ندارد که علیه آقای قالیباف اعتراض کنم. یک راهکار لجوجانه وجود داشت که من هم‌زمان با اعتراض آنها به اعتبارنامه‌شان، اعتراض کنم و مجلس و مملکت قفل شود. این رفتاری لجوجانه بود که ممکن بود هرکسی آن را انجام دهد، اما من این رفتار لجوجانه را برای ادامه کار خود به مصلحت ندیدم؛ با اینکه این امکان وجود داشت و اعتبارنامه هم سریع تأیید می‌شد و خود را در این فرایند از حیز انتفاع خارج می‌کردم. یک فرد در یک مجلس با 20 نماینده دیگر درگیر می‌شود، اما این رفتار را به مصلحت سیستم نمی‌دانستم. من یک بار پیام دادم که آیا درست است من هم روی برخی افراد اعتراض کنم؟ البته می‌خواستم روی یکی از معترضان که هم خیلی مسئله‌دار و هم پررو است، اعتراض بزنم، اما باز هم آن را برداشتم. او خود را وسط انداخته و شاید یک روز گفتم که دلیل آن چیست. تاجگردون گفته که این فرد از نمایندگان قدیمی است. او همچنین در گفتگو با سایت تابناک رسانه نزدیک به محسن رضایی هم با اعلام اینکه من شیشه تمیز نیستم اما معترضین هم دسمتال تمیز در دست ندارند به نوعی دست به تهدید معترضین زده است. این سخنان از فردی که در مسئولیت های مختلف در نهادهی مختلف و از جمله در مجلس که یک نهاد نظارتی است داشته مایه تعجب است نماینده ملجس باید از اهرم های نظارتی خود برای مقابله با فساد و تخلف استفاده کند نه اینکه سینه خود را مخزن الاسرار مفسدین قرار دهد. و تنها موقعی که منافع خود به خظر افتاد دست به تهدید و افشاگری بزند. اگر تاجگردون اسنادی از تخلف افراد داشته چرا به قوه قضاییه ارائه نکرده است و اگر سندی ندارد و در حال شانتاژ رسانه ای است چرا قوه قضاییه با او به دلیل نشر اکذیب برخورد نمی کند. علاوه بر این، تاجگردون در صورت داشتن اسناد هم به دلیل کتمان حقیقت باید محاکمه شود چرا که او ناظر بر عمکرد نهادهای دیگر بوده و سکوت این فرد باعث تسری فساد شده است و قوه قضاییه نباید در این زمینه ها کوتاهی کند. بنابراین همین یک نکته که در سخنان خود تاجرگدون هم وجود دارد که برخی ها فساد کرده اند و او به عنوان نماینده مجلس اطلاع داشته و اقدامی نکرده او را مستوجب رد اعتبار نامه و اخراج از خانه ملت می کند ولو اینکه تمام اسناد معترضین خلاف واقع باشد.

ارسال نظر: