معاون وزیر بهداشت:

هنوز در موج اول کرونا هستیم

کدخبر: 2356736

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: هنوز موج اول شیوع ویروس کرونا را در کشور پشت‌سر نگذاشته‌ایم تا به موج دوم هم برسیم.

قاسم جان‌بابایی اظهار داشت: با توجه به این‌که بیمارستان‌ها در شرایط کرونایی با کاهش درآمد روبه‌رو بودند، جهت مقابله با ویروس کرونا؛ حدود 4000 میلیارد تومان برای جبران کسری درآمد بیمارستان‌های کل کشور از صندوق ذخیره ارزی تخصیص داده شد.

وی با اشاره به این‌که تزریق منابع مالی از صندوق ذخیره ارزی برای بیمارستان‌های کل کشور، تنها برای مدتی اثربخش است، افزود: تاکنون تنها یک‌سوم از 4000 میلیارد تومان برای مبارزه با ویروس کرونا در بیمارستان‌ها از صندوق ذخیره ارزی به وزارت بهداشت تخصیص یافته است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: هر زمانی که اعتبار تخصیصی پرداخت شود آن را در اختیار بیمارستان‌ها می‌گذاریم.

جان‌بابایی با ذکر این‌که هزینه درمان بیماران کرونایی به‌مراتب بالاتر از سایر بیماران است، گفت: مثلاً وقتی بیمار عادی در بیمارستان بستری می‌شود لزومی ندارد پرستار و پزشکی لوازم حفاظتی مصرف کنند به همین خاطر بیمارستان‌های کشور از نظر هتلینگ و هزینه‌های مصرفی متحمل ضرر و زیان شده‌اند.

وی تصریح کرد: آسیب عدم پرداخت هزینه درمان بیماران کرونایی از سوی بیمه‌ها که در بیمارستان‌ها شاهد آن هستیم متوجه مردم می‌شود، چون باید بیمارستان‌ها سرپا باشند تا بتوانیم به همه‌ بیماران اعم از کرونایی و غیرکرونایی خدمات ارائه دهیم و از طرفی خریدار خدمات هم عملاً بیمه‌ها هستند و اگر بیمه‌ها همکاری کنند می‌توانیم هزینه درمان بیماران کرونایی را به عدد واقعی برسانیم.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تأمین کادر درمانی بیمارستان‌ها گفت: قرار بود 9000 کادر درمانی به بیمارستان‌های کشور جذب شوند که سال گذشته توانستیم کمتر از 50 درصد از 9هزار کادر درمانی را جذب کنیم و امیدواریم شرایط فراهم شود تا نیروهای درمانی باقی‌مانده را نیز در جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم جذب کنیم.

جان‌بابایی تأکید کرد: حقوق و مزایای کادر درمانی عمدتاً از محل درآمدهای اختصاصی تأمین می‌شود و خوشبختانه پرداختی‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز از میانگین کشوری هم بالاتر است، بر این اساس قرار بر این شد پرداختی‌های کادر درمانی اعم از کارانه و غیره در 2 ماه آینده تسریع شود.

وی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر این‌که "پیش‌بینی شما در رابطه با شیوع موج دوم ویروس کرونا در کشور چگونه است؟" خاطرنشان کرد: هنوز موج اول شیوع ویروس کرونا را در کشور پشت‌سر نگذاشته‌ایم تا به موج دوم هم برسیم.

قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سفری یک‌روزه به شهرستان اهر، ضمن افتتاح مرکز جامع سلامت روستایی روسجان و بخش روان بیمارستان اهر از بخش‌های مراقبت از بیماران کرونایی بیمارستان باقرالعلوم(ع) اهر بازدید کردند و جویای حال بیماران شدند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: