مالک شریعتی در گفتگو با نسیم آنلاین:

فساد اقتصادی و فتنه خط قرمز مجلس انقلابی است/ تاجگردون به جای پاسخگویی، مظلوم‌نمایی می‌کند

کدخبر: 2356731

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان تاجگردون مبنی بر تهدید نمایندگان گفت: این رفتارها توهین به نمایندگان است و با مظلوم نمایی مجلس منفعل نمی‌شود چرا که در مجلس انقلابی فساد اقتصادی و فتنه خط قرمز نمایندگان است.

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که یکی از معترضین به اعتبار نامه غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران است. در پاسخ به این پرسش که آقای تاجگردون اعلام کرده که معترضین به اعتبارنامه من هم دستمال تمیز در اختیار ندارند و اسنادی از تخلفات آن ها دارم گفت: بنظرم اینکه ایشان با اسم بردن از آقای قالیباف تهدید ضمنی به افشای اسناد کرده اند، توهین به مجموعه نمایندگان و خصوصا رییس مجلس است ولی باید اجازه دهیم این مسئله مسیر قانونی خود را طی کند و نباید این مسایل حاشیه ای در انجام وظیفه قانونی مجلس تاثیر بگذارد.

وی همچنین در مورد بررسی نشدن اسناد معترضین در کمیسیون تحقیق هم بیان داشت: طبق قانون آیین نامه داخلی کمیسیون تحقیق فرصت بیشتری لااقل سه برابر شعبه برای بررسی اسناد معترضین داشت اما وقتی که برای ارایه اسناد به ما دادند نصف وقتی بود که ما در شعبه فرصت داشتیم مباحث خودمان را ارایه کنیم و این با فلسفه تحقیق در تضاد است و ما در کمیسیون تنها فرصت کردیم که سرفصل اسناد را مورد اشاره قرار دهیم.

وی ادامه داد: ما معترضین در کمیسیون تحقیق یک ساعت بیشتر فرصت نداشتیم و مطالبی هم که مکتوب دادیم با توجه به اینکه ۴۰۰ صفحه بود قطع به یقین از سوی همه اعضای کمیسیون تحقیق مطالعه نشده چرا ما یکشنبه بعد از ظهر اسناد را دادیم و کمیسیون سه شنبه ظهر تصمیم گیری کرد.

شریعتی با بیان اینکه اگر می خواستند در جلسه از روی اسناد فقط یک بار برای همه بخوانند هم این فرصت کافی نبود گفت: کمیسیون در حالی سه شنبه ظهر تصمیم گیری کرد که فرصت قانونی تا روز چهارشنبه داشت. چهارشنبه هم مجلس جلسه علنی نداشت و نمایندگان می توانستند تمام روز اسناد را بررسی کنند اما چون نمایندگان شهرستان می خواستند از فرصت تعطیلات استفاده کرده و به شهرهای خود عزیمت کنند همان روز سه شنبه تصمیم گیری کردند.

شریعتی در پاسخ به ادعاهای تاجگردون مبنی بر توهین به مادر او و صحبت معترضین در مورد پدر بزرگ تاجگردون هم گفت: توهین که قطعا صحت ندارد؛ اما آقای تاجگردون راجع به ۹۵ درصد اسناد ما صحبتی نمی کند و هیچ پاسخی نمی دهد که مرتبط با نفوذ خود و بستگانش در شرکتهای او و سو استفاده های مالی است که انجام داده است. اما برای اینکه پروژه مظلوم نمایی خود را در افکار عمومی به پیش ببرد، روی دو سه موردی تکیه کرده است که موارد حاشیه ای است و بحث ما بیشتر روی مباحث اقتصادی بوده است. گرچه وی قطعا حامی متحصنین مجلس ششم و توهین کننده به شخص رهبری در فتنه۸۸ بوده است و اینها خط قرمز مجلس انقلابی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالاخره در نظام جمهوری اسلامی مهم است که پدر فردی با رژیم طاغوت همکاری داشته و مباشر خان ظالم منطقه بوده است ادامه داد:‌ با این حال تکیه ما روی این موارد نبوده و اشاره به این نکات تنها از آن رو بوده است که تا بررسی کنندگان دریابند که هکتارها زمینی که او ادعا می کند از دو سالگی به دست اورده با زد و بند پدرش با رژیم گذشته بوده که اول انقلاب هم دادگاه آن ها را مصادره کرده است.

شریعتی با بیان اینکه هیچ توهینی به تاجگردون و بستگان او نشده است گفت: طبق نظر مراجع نظارتی رسمی کشور که مکتوب هم اعلام کرده اند برخی بستگان تاجگردون با سیستم های نفاق و طاغوت ارتباط داشته اند و ما در اسناد به این موارد اشاره کرده ایم.

وی با بیان اینکه تاجگردون اگر پاسخی دارد به شرکت ها و سو استفاده های مالی خود بپردازد گفت: مظلوم نمایی نمی تواند باعث انفعال مجلس یازدهم در برخورد با فساد شود.

ارسال نظر: