صنعاء: هیچ چشم‌اندازی برای صلح در یمن قابل رویت نیست

کدخبر: 2356709

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی به پیشنهادهای فرستاده سازمان ملل برای صلح پاسخ نمی‌دهد.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در صفحه توییتر خود از اصرار ائتلاف سعودی-آمریکایی برای ادامه تجاوز به یمن خبر داد.

وی نوشت: آنگونه که تبلیغ می‌شود هیچ چشم‌اندازی از صلح از جانب هیچ یک از اعضای ائتلاف وجود ندارد و پیشنهادهای فرستاده سازمان ملل به ائتلاف و عُمال آن بیش از دو ماه یا بیشتر است که بی پاسخ مانده و از وی خواسته‌اند منتظر پاسخ باشد. این در حالی است که پاسخ ما به فرستاده سازمان ملل، با «سند راه‌حل فراگیر» بود که بر راه‌حل‌هایی مشروع و کامل برای همه تأکید می‌کند.

الحوثی ادامه داد: درک ائتلاف آمریکایی-بریتانیایی-سعودی-اماراتی و متحدان آنها برای ادامه محاصره و تجاوز به یمن بر اساس منفعت از فروش سلاح و شراکت در سود کشتن دشمنان متحد با خود مانند اخوان المسلمین و غیره در مقابله با فرزندان ملت است و اگر این خونریزی ادامه پیدا کند برای آنها مهم نیست.

ائتلاف سعودی که در زمان آتش‌بس ادعایی خود نیز از حمله به یمن دست برنداشت، هفته گذشته از آغاز تجاوز نظامی جدید علیه ارتش و کمیته‌های مردمی خبر داد.

در همین زمینه پنجشنبه هفته گذشته، وزارت حقوق بشر در دولت نجات ملی یمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای ائتلاف متجاوز سعودی در حملات خود از بمب‌های خوشه‌ای با انفجار شدید استفاده کرده و این مسئله باعث کشته شدن غیرنظامیان در استان صعده (شمال غرب) شده است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: