واکسن آنفولانزا باعث می‌شود کرونا نگیریم؟

کدخبر: 2356688

واکسن آنفلوآنزا، واکسنی خوب، بدون ضرر و موثر برای بیماری آنفلوآنزا است و برای سرماخوردگی و بیماری کووید19 کاربرد و اثری ندارد.

دکتر حسین عرفانی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: واکسن آنفلوآنزا، واکسنی خوب، بدون ضرر و موثر برای بیماری آنفلوآنزا است و برای سرماخوردگی و بیماری کووید19 کاربرد و اثری ندارد. بنابراین تمام گروه های پرخطر باید اقدام به تزریق واکسن آنفلوآنزا کنند.

وی خاطرنشان کرد: علائم اصلی بیماری کووید19، علائم تنفسی است و ممکن است در سیستم گوارشی بدن از جمله کلیوی و ادراری نیز علائمی وجود داشته باشد اما برخی علائم عمومی مانند تب، سردرد، احساس ضعف، خستگی و کوفتگی نیز ممکن است در بیماران وجود داشته باشد.

پرهیز از تماس با بیماران کووید19

رییس اداره مراقبت بیماری‌ های واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: توصیه اکید ما پرهیز از تماس با بیماران کووید19 است اما اگر تماسی با این بیماران داشته باشیم، باید حتما به مدت دو هفته جداسازی از سایرین را مورد نظر داشته باشیم و اگر به علائم مشکوکی برخورد کردیم، از سامانه های 190 و 4030 مشاوره تلفنی بگیریم و در صورت نیاز، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنیم.

دکتر عرفانی تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی یکی از بهترین راه های پیشگیری از ابتلا به کووید19 است. باید همچنان در خانه بمانیم و فقط در مواقع ضروری یعنی برای کار و شغل و همچنین خریدهای مایحتاج ضروری از منزل خارج شویم و در این موارد نیز باید فاصله فیزیکی و بهداشت دست و تنفس رعایت شود تا انتقال بیماری به حداقل برسد.

وی یادآور شد: حتما باید به غربالگری کرونا توجه ویژه ای داشته باشیم تا بیماران در مراحل اولیه بیماری، تشخیص داده شوند. شناسایی بیماران در مراحل اولیه چندین مزیت دارد؛ یکی اینکه احتمال سرایت ویروس به دیگران، کاهش می یابد. دیگر اینکه احتمال تغییر وضعیت بیماران به شدید و بدحال و در نهایت مرگ و میر کاهش پیدا می کند بنابراین باید بیماران را در مراحل اولیه شناسایی کنیم تا باعث انتقال ویروس به سایرین نشوند.

«وبدا»

ارسال نظر: