اسماعیل هنیه خواستار حمایت از حقوق فلسطینیان شد

کدخبر: 2356634

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در پیامی خواستار حمایت از حقوق فلسطینیان شد.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در پیامی به هماهنگ کننده کل پویش جهانی «بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری شان» خواستار حمایت از حقوق فلسطینیان شد.

«اسماعیل هنیه» در پیامی به شیخ یوسف عباس، هماهنگ کننده کل پویش جهانی بازگشت فلسطینیان به سرزمین مادری خود، دفاع از سرزمین، اصول و مقدسات فلسطین را خواستار شد.

«علی برکه» عضو دفتر روابط ملی جنبش حماس پیام هنیه را به شیخ یوسف عباس در محل این پویش در بیروت، تحویل داد.

هنیه در این پیام از شیخ عباس خواست از طریق کمیته‌ها و در چارچوب اسلامی به خاطر حمایت از طرح ملی مبتنی بر احقاق حق و حقوق ملت فلسطین در دفاع از سرزمین، اصول و مقدساتش تلاش کند.

او همچنین از نهاد‌های جامعه مدنی خواست افکار عمومی کشور‌های عربی و اسلامی را بسیج کنند تا اقداماتی موثر در جهت مخالفت با طرح‌های اشغالگران و نقشه‌های آن‌ها انجام دهند.

علی برکه در این دیدار تازه‌ترین تحولات فلسطین و خطراتی را که آرمان فلسطین در این مرحله بغرنج با آن روبروست، مورد بحث و بررسی قرار داد.

او همچنین از تلاش‌ها و هماهنگی‌های انجام شده توسط پویش جهانی بازگشت فلسطینان به سرزمین مادری در پیوند و ارتباط دادن میان سازمان‌های جامعه مدنی در سراسر جهان قدردانی کرد.

از سوی دیگر، شیخ یوسف عباس، دبیرکل این پویش تاکید کرد: دفاع از آرمان فلسطین مسئولیت همگان است و بر هر آزاده‌ای در جهان لازم است هر آنچه برای این مسئله به حق و عادلانه امکان پذیر است، فراهم کند.

او همچنین بر لزوم اتحاد همه گروه‌های ملت با تمام مولفه‌های آن و کنار گذاشتن عوامل تفرقه و اختلافات تأکید کرد و گفت: این اختلافات پیامد‌های منفی بر مسائل سرنوشت ساز ما دارد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: