حمله به حشد شعبی و سکوت در برابر حمله ترکیه، الکاظمی چه می‌کند

کدخبر: 2356629

یکی از مسئولان سازمان بدر عراق اعلام کرد: حمله نخست وزیر عراق به حشد شعبی و در عین حال سکوت در قبال حمله ترکیه به شمال عراق نشان از تناقض در تصمیماتش دارد.

محمد مهدی البیاتی از مسئولان سازمان بدر عراق گفت: خط مشی مصطفی الکاظمی تاکنون مبهم است و طی ماههای آتی با روشن شدن نیاتش هر رخدادی ممکن است که رخ دهد.

وی افزود: حیدر العبادی نخست وزیر اسبق، حشد شعبی را در راس نیروهای امنیتی قرار داد و حتی ضمن گارد تشریفات؛ اما الکاظمی این کار را نکرده است.

البیاتی تاکید کرد: الکاظمی به دنبال خودنمایی به هر شکلی است و دستور بازداشت نیروهای حشد شعبی به اتهام حمله به سفارت آمریکا در بغداد و سکوت در قبال حمله ترکیه به عراق، تناقض در تصمیماتش را نشان می دهد.

وی گفت: الکاظمی توان انحلال حشد شعبی را ندارد. حتی رئیس جمهور عراق هم نمی تواند اینکار را انجام دهد زیرا حشد شعبی به اراده مرجعیت و ملت عراق شکل گرفته است.

لازم به ذکر است یگان مبارزه با تروریسم عراق در اقدامی هماهنگ با منویات آمریکا در این کشور اقدام به حمله به مقر کتائب حزب الله عراق کرده بود و شماری از نیروهای مقاومت را بازداشت کرده بود. این حمله به مقر گردان‌های حزب الله عراق وابسته به نیروهای حشد شعبی موجی از واکنش‌های منفی را در میان محافل سیاسی عراقی برانگیخته به صورتی که اکثر شخصیت‌های سیاسی این کشور حمله مذکور را به ضرر عراق دانستند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: