رویترز: صدها مقام دولت جورج بوش حامی بایدن

کدخبر: 2356610

خبرگزاری رویترز گزارش داد که صدها مقام دولت جمهوریخواه «جورج بوش» با تشکیل یک کمیته قصد دارند از «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات آینده حمایت کنند.

صدها نفر از مقامات دولت «جورج دبلیو بوش» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری امسال حمایت خواهند کرد.

سه تن از مسئولان هماهنگی گروهی از مقامات ارشد دولت جورج بوش روز چهارشنبه به خبرگزاری «رویترز» گفتند، یک کمیته اقدام سیاسی را در حمایت از بایدن تشکیل داده‌اند.

این افراد به رویترز گفتند امروز (چهارشنبه) پایگاه اینترنتی و صفحه فیسبوک گروه خود را راه‌اندازی می‌کنند و در آن ویدئوهایی از جمهوری‌خواهان حامی بایدن منتشر خواهند کرد.

«جنیفر مالیکین» یکی از اعضای این گروه و مسئول کارزار انتخاب مجدد بوش در سال ۲۰۰۴ گفت: «ما می‌دانیم چه چیزی عادی و چه چیزی غیرعادی است و آنچه شاهد آن هستیم بسیار غیرعادی است. این رئیس‌جمهور یک خطر محسوب می‌شود».

وی افزود این گروه هنوز آمادگی اعلام اسامی تمامی اعضا و حامیانش را ندارد اما این فهرست تا ماه اکتبر (مهر) منتشر خواهد شد.

«کریستوفر پرسل» از دیگر مقامات دولت جمهوری‌خواه بوش گفت: «نوامبر امسال کشورمان را به حزب ترجیح خواهیم داد. باور داریم که دولت بایدن می‌تواند توابع حاکمیت قانون بوده و عزت و همبستگی را به کاخ سفید بازگرداند».

جورج بوش که پس از اتمام دوره ریاست جمهوری به‌ندرت به اظهار نظر پرداخته است، ماه گذشته قتل «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست پلیس شهر «مینیاپولیس» را «شکستی تکان‌دهنده» توصیف کرد و از کاخ سفید درخواست کرد صدای معترضان را بشنود.

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا و برانگیخته شدن احساسات ضدنژادپرستی در آمریکا، علاوه بر شمار زیادی از سیاست‌مداران جمهوری‌خواه، شهروندان حامی این حزب نیز در نظرسنجی‌های مختلف بر عدم اعتماد به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده‌اند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: