کرونا و تکلیف بازگشایی مدارس

کدخبر: 2356609

معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش به برخی سؤالات مطرح‌شده در خصوص"«کرونا و تکالیف مدارس در سال آینده» پاسخ داد.

در پی طرح سوالاتی در خصوص کرونا و تکالیف مدارس در سال آینده با پیگیری‌های این مرکز، معاونت آموزش ابتدایی در راستای رفع هرگونه ابهام در این خصوص پاسخ سؤالات مطروحه را ارائه کرد.

تدابیر برای ممانعت و عدم تمایل اولیا از حضور دانش آموزان به حضور در کلاس‌های درسی

برگزاری جلسات آموزش اولیا در کانال تخصصی اولیا در شبکه شاد و تبیین موضوع و نحوه همکاری و آموزش اولیا، ارسال پروتکل‌های بهداشتی و اطمینان از امن بودن مدارس جهت آموزش معلمان، مربیان بهداشت و مدیران مدارس، طراحی سامانه صدای اولیا در اپلیکیشن شاد به‌منظور ارتباط مستمر و استفاده از همکاری آن‌ها در راستای ایجاد نقش آموزشی و راهبری پروتکل‌های بهداشتی و درخواست تصویب آئین‌نامه‌های جدید و متناسب با شرایط مختلف در شورای عالی به‌منظور ایجاد فرصت‌های جدید آموزشی در صورت عدم حضور دانش آموزان در مدارس ازجمله تدابیر اتخاذشده در این موضوع است.

ارائه مدرک و برگزاری امتحانات برای دانش‌آموزانی که در مدرسه حضور ندارند

در دوره آموزش ابتدایی با توجه به ماهیت ارزشیابی کیفی - توصیفی و با استفاده از مواد مندرج درآئین‌نامه ارزشیابی کیفی - توصیفی از آموخته‌های دانش آموزان در طی فرآیند آموزش - یادگیری توسط آموزگاران ارزشیابی به عمل می‌آید.

پروتکل‌های بازگشایی مدارس

تخصیص اعتبار لازم به‌منظور تجهیز و ایمن‌سازی مدارس و در مرحله دوم رعایت فاصله ایمنی با حضور ۵۰ درصدی دانش آموزان به‌صورت روزهای زوج و فرد پیشنهاد شده است. همچنین تهیه زیرساخت مناسب برای آموزش‌های مجازی از اهم اقدامات محسوب می‌شود.

تدابیر برای تراکم دانش آموزان در سال تحصیلی آینده

با توجه به کمبود فضا و نیروی انسانی در آموزش ابتدایی برگزاری کلاس‌ها در ایام هفته به‌صورت یک روز درمیان و انجام تکالیف با هدایت و هم‌یاری اولیا مورد تأکید است همچنین تهیه زیرساخت مناسب برای آموزش‌های مجازی از اهم اقدامات محسوب می‌شود.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: