صدور ۳ اخطار ایمنی برای کلینیک سینا

کدخبر: 2356605

محسن هاشمی جزئیات تازه ای از حادثه انفجار کلینیک سینا اطهر بیان کرد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در تشریح جزئیات بازدید خود از کلینیک سینا اطهر در خیابان شریعتی گفت: متاسفانه در حادثه انفجار و آتش سوزی تعداد ۱۹ نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند و باید گفت حادثه‌ای دلخراش بود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا علت حادثه مشخص شده است یا خیر، افزود: آن‌چه که کارشناسان امروز گزارش دادند شواهد حاکی از آن بود در کنار درب ساختمان اتاقکی ساخته شده بود که در آن کپسول‌های اکسیژن نگهداری می‌شد که به دلیل نقص در سیستم برق و گرما موجب آتش سوزی شد.

هاشمی ادامه داد: پس از شروع آتش سوزی دود به سرعت به طبقه چهارم این ساختمان که اتاق جراحی بود منتقل می‌شود که متاسفانه موجب خفگی افراد می‌شود.

او بیان کرد: تا پشت بام ساختمان کلینیک رفتم و آن‌چه که گزاش شد حاکی از آن بود در بخشی از مسیر راه پله نیز دپو مواد اشتعال زا انجام شده بود که کار امداد رسانی شب گذشته نیرو‌های آتش نشانی را با مشکل مواجه کرد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: نکته قابل تامل درباره این ساختمان این است که در ۳ نوبت در سال‌های ۹۴، ۹۶، ۹۷ با موضوع ایمنی اخطار داده شده بود که آخرین اخطار در سال ۹۷ از بازرسی اماکن بود.

هاشمی ادامه داد: مالک ساختمان در سال ۹۸ اقدام‌هایی را در جهت ایمنی ساختمان انجام داده بود که یکی از آن‌ها نصب سیستم اطفا حریق بود که فعال نبود.

او بیان کرد: ضمن عرض تسلیت به خانواده جان باختگان حادثه لازم است به این نکته تاکید کنم که شهرداری مناطق لازم است تعداد سرکشی‌ها از ساختمان‌های نا ایمن موجود را افزایش دهند تا دیگر شاهد این دست از اتفاق‌ها نباشیم.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: