پمپئو: امضای قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ سخت و بی رحمانه است

کدخبر: 2356559

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه به امضای قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ از سوی رئیس‌جمهور چین واکنش نشان داد و آن را «سخت و بی‌رحمانه» توصیف کرد.

مایک پمپئو، وزیر اموز خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه ضمن محکوم کردن امضای قانون امنیت ملی هنگ کنگ از سوی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، این قانون را «سخت و بی رحمانه» توصیف کرد.

وی مدعی شد این قانون بزرگترین ترس‌های حزب حاکم چین را به نمایش گذاشته است و به آزادی هنگ کنگ پایان می‌دهد.

او گفت: قانون امنیت ملی سخت و بی رحمانه حزب کمونیست چین به آزادی هنگ کنگ پایان می‌دهد و بزرگترین ترس‌های این حزب را که اراده آزاد و تفکر آزاد مردم خودش است، به نمایش می‌گذارد.

وزیر امور خارجه آمریکا به اشاره به اینکه این قانون استقلال هنگ کنگ را از بین خواهد برد، افزود: آمریکا کنار نمی‌ایستد تا پکن بر قلمرو نیمه خود مختار، مسلط شود. هنگ کنگ به جهان نشان داد آنچه که مردم آزاد چین می‌توانند به دست بیاورند یکی از موفق‌ترین اقتصاد‌ها و پرجنب و جوش‌ترین جوامع در جهان است. اما پارانویا و ترس پکن از آرزوی مردم مانع آن شده است.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین دیروز قانون جنجالی امنیت ملی هنگ کنگ را امضا کرد و به این ترتیب، صحنه را برای شدیدترین تغییر در شیوه زندگی در این مستعمره سابق انگلیس از زمان بازگشت آن به چین در سال ۱۹۹۷ فراهم کرد.

پکن گفته است این قانونی ضروری برای مقابله با تروریسم، اقدامات خرابکارانه و مداخلات خارجی است. هنوز پیش‌نویس این قانون که به محض درج در روزنامه رسمی هنگ‌کنگ اجرایی خواهد شد، منتشر نشده است.

پیش از این، اتحادیه اروپا از تصویب قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ در پارلمان چین ابراز تاسف کرده بود.

کری لام، رئیس منطقه خودمختار هنگ کنگ به تصویب قانون امنیت ملی که صبح امروز در پارلمان چین صورت گرفت واکنش نشان داد و گفت تصویب این قانون استقلال هنگ کنگ را تضعیف نمی‌کند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: