برایان هوک: اقدام نظامی علیه ایران روی میز است

کدخبر: 2356543

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از تمایل مقامات کاخ سفید برای اقدام نظامی علیه ایران با هدف ممانعت از دستیابی تهران به تسلیحات هسته ای خبر داد.

«برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در مصاحبه ای با کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت که «گزینه نظامی [علیه برنامه هسته ای ایران] همچنان روی میز است».

وی با تأکید بر اینکه کاخ سفید تمایل دارد جهت جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته ای دست به اقدام نظامی زند، مدعی شد: «ما روشن کرده ایم ایران هرگز به سلاح هسته ای دست نمی یابد.. مردم اسرائیل و مردم آمریکا و جامعه بین المللی باید بدانند که رئیس جمهور ترامپ هرگز به آنها [ایران] اجازه نخواهد داد که به تسلیحات هسته ای دسترسی پیدا کنند».

هوک همچنین در گفتگو با کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که آمریکا ترجیح می دهد تحریم تسلیحاتی را همراه با سایر تحریمها تمدید کند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران ابراز امیدواری کرد که چین و روسیه از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران حمایت کنند؛ زیرا به زعم وی، این دو قدرت بزرگ نیز خواهان صلح و ثبات در خاورمیانه هستند.

هوک با اشاره به اینکه روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی به دلیل بیم مشترک از تهدیدهای ایران مستحکم تر شده است، کوشید تا تأثیر مخرب طرح الحاق بخشهایی از کرانه باختری بر این روابط را کم اهمیت جلوه دهد.

گفتنی است که برایان هوک در جریان سفرش به خاورمیانه و دیدار با مقامات کشورهای متحد آمریکا در منطقه، درصدد جلب حمایت آنها از تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران است.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در دیدار با برایان هوک، دولت آمریکا را به وضع مجدد و فوری تحریمها علیه ایران ترغیب کرد.

گفتنی است اگر شورای امنیت سازمان ملل از تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران بازماند، آمریکا طیف وسیعی از تحریمها را به بهانه نقض توافق هسته ای ۲۰۱۵ از سوی ایران برقرار خواهد کرد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: