دیدار فرماندهان ارتش هند و چین برای کاهش تنش در مرز

کدخبر: 2356513

بعد از رویارویی کم سابقه بین ارتش کشورهای هند و چین در منطقه دره گالوان لداخ در ۱۵ ژوئن، دهلی نو و پکن هر دو در تلاش برای خنثی کردن تنش‌های مرزی، از طریق دیدارهای ارتش با ارتش و دیپلماسی هستند.

فرماندهان ارتش هند و چین امروز برای سومین بار در اقدامی نو برای تشنج‌زدایی از مرز بین‌المللی در منطقه لداخ که شاهد خونین‌ترین درگیری‌ بین نیروها در ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) و کشته شدن ۲۰ سرباز هندی بوده است، دیدار می‌کنند.

ژنرال "هاریندر سینگ"، ژنرال ارتش هند با همتای خود از ارتش چین، سرلشکر "لیو لین" از منطقه نظامی سین کیانگ جنوبی در محل ملاقات پرسنل مرزی "چوشول" در سمت هند، دیدار می‌کند. دو دیدار اخیر آن‌ها در "مولدو" در سمت چین، مورخ ۶ و ۲۲ ژوئن (۱۷ خرداد و ۲ تیر) بوده است.

در جریان دیدار آخر آن‌ها، فرماندهان دو لشکر ضمن مباحثه درباره "مناطق مورد اختلاف" مانند دره گالوان، هات اسپرینگ و پانگونگ تسو، بر سر "اجماع متقابل بر عدم درگیری" توافق کردند.

به نظر می‌رسد دهلی نو تصمیم گرفته به مذاکرات با پکن ادامه دهد، اما برای حمله نظامی -هر زمان که لازم باشد- آماده است.

"ایندین اکسپرس" به نقل از منابع دولتی رده‌بالا گزارش کرد: "ما تشدید درگیری را نمی‌خواهیم، اما با تسلیم شدن در برابر چین هم سازش نمی‌کنیم".

در همین حال، گزارش دیگری بیان می‌کند که هند در منطقه دره گالوان، شش تانک شلیک موشکی T-۹۰ و بهترین سیستم‌های موشکی ضد تانک پرتاب از شانه را مستقر کرده است.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: