نتایج داغ نظرسنجی جدید مجله فوربز در مورد انتخابات آمریکا

اگر امروز انتخابات آمریکا برگزار می‌شد؟

کدخبر: 2356414

کمتر از پنج ماه دیگر، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار می‌شود و رئیس جمهور این کشور درگیر دو بحران اساسی یعنی شیوع کرونا و وقوع تظاهرات‌های گسترده علیه نژادپرستی در آمریکاست. نظرسنجی‌های انتخاباتی نشان می‌دهد فضای آمریکا به شدت دوقطبی شده و ممکن است ترامپ پس از نوامبر از کاخ سفید برود.

نسیم‌آنلاین: براساس نظرسنجی جدید مجله فوربز ، وضعیت ترامپ به ویژه به دلیل مدیریت نادرست او در دو بحران شیوع کرونا در آمریکا و وقوع جنبش اعتراضی «جان سیاهان مهم است» علیه نژادپرستی در سیستم پلیسی و قضایی آمریکا روز به روز بدتر می‌شود. مطابق این نظرسنجی میان افراد 18 تا 29 سال، سهم ترامپ در انتخابات از 34 درصد در ماه می به 31 درصد در ماه کنونی رسیده است. براساس این نظرسنجی، اگر همین امروز انتخابات برگزار شود، 60 درصد از افراد نسل ضد ( z ) یعنی نسل جوان به بایدن رأی می‌دهند. عددی که در ابتدای سال جدید میلادی، 51 درصد بود.

بر اساس نظرسنجی‌های دوره‌ای مجله فوربز، رضایت مصاحبه‌شوندگان از عملکرد ترامپ در مدیریت بحران کرونا از 45 درصد به 40 درصد رسیده است. همچنین 60 درصد مصاحبه‌شوندگان برخورد سخت با معترضان در تظاهرات‌های اخیر ضدنژادپرستی را رد کردند. 81 درصد از آنان تأیید کردند که وحشی‌گری پلیس، یک معضل اساسی در زندگی آمریکایی‌های سیاه‌پوست است. 59 درصد آنان پذیرفتند که مشکلات پلیس در این زمینه، ساختاری است. از همه این نتایج، تکان‌دهنده‌تر این است که 34 درصد از مصاحبه‌شوندگان در یکی از تظاهرات‌های اخیر در آمریکا مشارکت داشته‌اند. 48 درصد از مصاحبه‌شوندگان معتقدند باید بناهای تاریخی مربوط به نژادپرستی در آمریکا مانند مجسمه رهبران آمریکا که برده‌دار بوده‌اند، باید از بین برود و 45 درصد تصریح می‌کنند این بناها باید سر جای خود بمانند.

ارسال نظر: