سفر و تور، یکی از بهترین تجربه های زندگی

کدخبر: 2356403

قبل از اینکه روزمرگی پایش را در زندگی باز کند، خستگی از کارهای پر استرس، دست و پا گیر بشود و انرژی را از ما بگیرد، باید دور شد. باید از همه چیزهایی که هر روز اتفاق می افتند و منتظرند که ما به آنها، رسیدگی کنیم، کمی دور شویم یا حتی یکم بیشتر.

نسیم آنلاین : قبل از اینکه روزمرگی پایش را در زندگی باز کند، خستگی از کارهای پر استرس، دست و پا گیر بشود و انرژی را از ما بگیرد، باید دور شد. باید از همه چیزهایی که هر روز اتفاق می افتند و منتظرند که ما به آنها، رسیدگی کنیم، کمی دور شویم یا حتی یکم بیشتر.

برای شروع کافیست تور مسافرتی مقصد مورد نظرت را انتخاب کنی. انتخاب مقصد سفر، آن هم در این سرزمین که شمال تا جنوبش، شرق تا غربش، چندین نوع طبیعت و فرهنگ و گویش و تاریخ دارد، کار دشواری نیست. کشوری که جدای از تنوع شهرها، دارای هتل های خوب برای اقامت، بلیطهای ارزان و فرصت گشت از جاهای دیدنی و جاذبه های طبیعی زیادی دارد. بستگی به هوای دلت دارد. دلت هوای خنک تبریز و تاریخش را می خواهد یا طبیعت سرعین، فرهنگ مردم چابهار تو را می خواند یا آرامش کیش را ترجیح می دهی. شاید اگر با ما در ادامه همراه باشید، بهتر انتخاب کنید، که کجا می تواند مقصد بهتری برای شما باشد.

لازم هست که برای خودمان تجربه هایی را رقم بزنیم که فقط و فقط با عبور از تکرارها به دست می آیند. سفر، اقامت در هتل های ارزان و داشتن بلیط هایی با قیمت مناسب، بهمراه برنامه گشت از جاهای دیدنی، یکی از شیرین ترین و خاص ترین تجربه های زندگی است. تجربه ای که جز با خودش به دست نخواهد آمد. تا در دل فرهنگی و مردمی وارد نشوی، متوجه نخواهی شد، که خودت در کجای این دنیا قرار داری. چه درس های بزرگی که سفر کردن به انسان می آموزد که هیچ کس در هیچ جایی نمی تواند آموزش دهد.

تور تبریز

سفر به مرکز آذربایجان شرقی، شما را به دل تاریخ می برد. جایی که جهانگرد مارکوپولو از آن با عنوان توریز نام می برد. چه وقایعی که این مکان، در طول تاریخ به خود ندیده است! زمانی که از میان حجره های بازار قدیمی تبریز می گذرید، اگر گوشتان را خوب تیز کنید، شاید صدای تاجرانی که از جاده ابریشم به اینجا رسیده اند را بشنوید. مردمی که بیش از سیصد سال، قبل از شما، آنجا داد و ستد می کرده اند. با سفر به تبریز و بازدید از عمارت ائل گلی، خانه مشروطه و سایر خانه های تاریخی و از همه مهمتر بازار قدیمی تبریز، قدم زدن در تاریخ را تجربه می کنید، جایی که ابن بطوطه و مارکوپولو، پای گذاشته اند.

اما فقط این تاریخ و آثارش نیست که تبریز را جذاب کرده است، بلکه آب و هوای کوهستانی و طبیعت زیبا و سرسبز آن نیز، گردشگران را به این خطه از شمال غربی ایران می کشاند. آنها که کنجکاوند زندگی مردمان روستای کندوان را ببینند؛ کوهنوردان و یخ نوردانی که کوهستان های تبریز مناسب صعودشان است؛ و طبیعت گردانی که جنگل ارسباران یا حتی کویر قوم تپه، سحرشان کرده است.

تور چابهار

عطر فلفل و رنگهای شاد به استقبال شما می آیند. اینجا چابهار، هندوستان کوچک ایران است. فرهنگ مردم بومی در این دورترین نقطه ایران یا بهتر است بگویم، جنوبی ترین نقطه ایران، آنقدر مهمان نواز و گرم است که انگار محرومیت این منطقه را به هیچ می پندارند. شناخت فرهنگ مردم از کوچه و بازار بهتر بر می آید. یکی ماهی هایی که دیشب تا صبح صید کرده می فروشد، آن یکی رنگ به رنگ پارچه جلویش باز کرده و چشمت را بخواهی، نخواهی به سمت خودش می کشاند. جلوی دکان دیگری، از هر رنگی که بخواهی ادویه پیدا می شود، انگار اینجا مسابقه رنگهاست. زنان بلوچ با چادرهای گلدار نازکی که به دور خود پیچیده اند، و برقع های سوزن دوزی که به صورت زده اند، لباس های سوزن دوزی شده، با یراق های براق در لبه های آن، با رنگهای تند و زینتی های زیاد، انگار شهر را تزئین کرده اند. همه این ها خودش کلی حرف و روایت و فرهنگ دارد.

تلاقی کویر و دریا، روح را از تمامی سلول های بدنت به بیکران می برد تا برای لحظه ای، آنقدر از خودت دور شوی که بتوانی به آرامشی برسی، که انگار همین الان متولد شدی. دریا و کویر، هر کدام از بی نهایت حرف می زنند، هر کدام جداگانه، آرام بخشند. به انتهای هر کدام که بنگری، چیزی نمی بینی جز آسمان. حال، خودت را تصور کن که روی شنزار کویر نشسته ای و پاهایت را در آب دریا، فرو برده ای، موج دریا آنها را نوازش می دهد، و مرغ های ماهیخوار در آسمان کویر و دریا، موسیقی ات را مهیا کرده اند، و تو آب خوردن شترهای کویر را تماشا می کنی. آنچه به صورتت می خورد، نسیم اقیانوس است. بله، اینجا تنها بندر اقیانوسی ایران است.

تور کیش

از همان لحظه که در مسیر جزیره کیش، روی دریای عمان پرواز می کنید، حس آرامش به سراغتان می آید. اما انگار فقط این نیست. گویی نیلگون خلیج فارس، حس غرور ملی را هم در ما زنده می کند. تمام سر و صداهای شهرها، آلودگی های هوا، خشم و بی نظمی، کار و عجله، همه و همه، جا ماندند و به این جزیره آرامش نرسیدند. اینجا می توانی در کوچه ها و خیابان های خلوت و پر از گل، راه بروی و برای خودت آواز بخوانی.

می توانی دوچرخه ای را اجاره کنی و دور تا دور جزیره، هر ساعتی که دلت خواست از شب و روز، گشت بزنی. لباس های راحت و غیر رسمی بپوشی و به خرید بروی. ساعت ها کنار ساحل بشینی و با موج هایش حرف بزنی طوری که انگار هر موجی که به سمتت می آید، برای تو پیغامی آورده است. یا نه، خودت را با تفریحات آبی جزیره، به موج ها بسپاری، و به این بهانه آنقدر جیغ بزنی که کاملا تخلیه شوی. اگر مقصدت آرامش است، تور کیش یک انتخاب موفق است.

تور سرعین

سرعین، شهر ادبیات شفاهی ایران زمین، است. داستان های قومی و محلی این خطه، سابقه ای کهن دارد، که آداب و رسوم مردم این دیار را نشان می دهند. سرعین که نام خودش به معنای محل خنک می باشد، پر از چشمه های آب گرم است. چشمه هایی برگرفته از کوه آتشفشان، با خواص متعدد، که همین کفایت می کند که گردشگران زیادی آن را برگزینند.

اما طبیعت زیبا و چشم نواز آن هم، نظر آنها را جلب خواهد کرد. دشتهای سرسبز و سحرانگیز، شما را پشیمان نخواهند کرد. اگر از گرمای تابستان کلافه شده اید، این شهر آذری زبان از استان اردبیل، راه نجاتی برای شما خواهد بود. تور سرعین شما را به کوهپایه های سبلان می برد، همان جا که به گفته برخی، محل بعثت زرتشت است.

اکنون هنگام برخاستن و سفر کردن با تور است

فرقی نمی کند، کدام سمت مقصد شما باشد؛ کدام لحظه را برای خودت تصور کرده باشی؛ و کدام شهر و فرهنگ و طبیعت، تو را جذب کرده باشد. مهم اینست که هم اکنون زمان زندگی توست. اینک فرصت داری برای خودت، خانواده ات و همه آنچه پیرامونت است، تغییری بیافرینی و رزرو هتل و بلیط خود را برای تور تبریز و تور سرعین با فارا گشت ( faragasht.com )را در کنار تور چابهار و تور کیش از تهران داشته باشی. آن هم در سفرهای زمینی و هوایی با رزرو انواع هواپیما، قطار و اتوبوس. آژانس مسافرتی فارا گشت کوروش کبیر بعنوان مجری مستقیم که حرفه ای تور ایرانگردی است و ارزانترین قیمت ها را با کاملترین خدمات ارائه می دهد. خودت را از لذت ها و تجربه های جذاب زندگی در هر جایی که هستند و تو می توانی باشی، محروم نکن.

حافظا تکیه بر ایام، چو سهو است و خطا

من چرا عشرت امروز، به فردا فِکَنم؟!

ارسال نظر:
  • محمد صادق قانع

    تجربه سفر به راحتی به دست نمیاد و هر کسی قبل از اونکه روبه‌راه سفر بشه باید حسابی برنامه ریزی کنه. هرچند دیگه بعد از کرونا همه چی آنلاین و مجازی شده و دلمون لک زده واسه سفر