فرستاده خام ترامپ وارد اراضی اشغالی شد

کدخبر: 2356347

در آستانه بررسی طرح گسترش اشغالگری در کرانه باختری٬ دونالد ترامپ فرستاده بی تجربه خود در خاورمیانه را به اراضی اشغالی فرستاد.

روز جمعه «آوی بروکوویتز» فرستاده ویژه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با هدف بررسی طرح الحاق کرانه باختری به تل آویو رسید.

انتصاب بروکوویتز 30 ساله و بی‌تجربه به عنوان فرستاده رئیس جمهوری آمریکا در خاورمیانه در سپتامبر گذشته، انتقاداتی را در واشنگتن به دنبال داشت. او پیش از این به عنوان دستیار مشاور رئیس کاخ سفید فعالیت داشت.

گزارش ها حاکی از آن است که وی هیچ تجربه سیاست خارجی ندارد و وظایف اصلیش فراتر از خدمات لجستیکی روزانه مانند آوردن قهوه و جلسات هماهنگی نبوده است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، «اسکات فایث» عضو کمیته ترسیم نقشه های آمریکا و اسرائیل از اعضای هیئتی است که از طرف ترامپ به اسرائیل سفر کرده اند. قرار است بروکوویتز و فایث چندین روز در فلسطین اشغالی بمانند.

اعضای یک هیئت آمریکائی با هدف بررسی طرح اسرائیلی الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی سفر می کند و این درحالیست که گفتگوهای هفته جاری در کاخ سفید در این باره به نتیجه نرسیده است.

قرار است اعضای این هیئت با «بنیامین نتانیاهو » نخست وزیر و «بنی گانتس »وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات ارشد این رژیم دیدار کنند.

6 سال پس از فروپاشی آخرین دور مذاکرات صلح با فلسطینی‌ها، نتانیاهو اول ژوئیه را به عنوان تاریخ آغاز گفتگوهای کابینه برای پیشبرد طرح الحاق تعیین کرد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: