اون آمریکا را به حمله هسته‌ای تهدید کرد

کدخبر: 2356342

کره شمالی، آمریکا را به یک حمله با سلاح هسته‌ای تهدید و تاکید کرد، این کار تنها راه باقی مانده برای مقابله با تهدیدهای دولت دونالد ترامپ است.

پایگاه یواس نیوز، خبرگزاری رسمی کره شمالی در مطلبی که در خصوص دورنمای صلح در شبه جزیره کره منتشر ساخت، نوشت: به هدف از بین بردن تهدیدهای هسته‌ای آمریکا، دولت جمهوری دموکراتیک خلق کره همه تلاشهای ممکن را چه از طریق گفتگو و چه از طریق توسل به قوانین بین المللی به خرج داد اما همه این تلاشها بی فایده بودند. تنها گزینه ممکن اکنون سلاح هسته‌ای در برابر سلاح هسته‌ای است.

این خبرگزاری در حالی این مطلب را با لحنی تند کار کرد که در هفته‌های اخیر روند پایدار تشدید تحریک‌ها از جانب کره شمالی به ویژه با منفجر ساختن دفتر ارتباطی ویژه دو کره از سوی این کشور ادامه یافته است. تحلیلگران این اقدام را تلاشی از جانب کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به هدف تاکید مجدد بر کنترلش بر امور بعد از دوران غیبت پرمناقشه‌اش از انظار عمومی می‌دانند.

مقاله اخیر خبرگزاری رسمی کره شمالی به تاریخچه شکایتهای این کشور از آمریکا، کره جنوبی و همپیمانانش پرداخته و یک روز بعد از آنکه این کشورها بیانیه‌هایی را در خصوص هفتادمین سالگرد آغاز جنگ تاریخی شبه جزیره کره صادر کردند مقاله را منتشر کرده است.

اما این مطلب در عین حال توجهی ویژه را معطوف به دولت ترامپ که با برگزاری نشست‌هایی با رهبر کره شمالی کرده که انتظارات را در خصوص وقوع یک تحول در قبال این کشور بالا برد.

در ادامه مقاله مذکور آمده است: هیچ کشور دیگری در زمین به اندازه کره شمالی برای این مدت طولانی از تهدیدهای هسته ای مستقیما رنج نبرده است. برای مردم ما تهدید هسته ای ابدا یک مفهوم انتزاعی نیست بلکه یک تجربه ملموس و عملی است.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: