بیمارستان‌های آمریکا معلول کرونایی نمی‌پذیرد

کدخبر: 2356341

یک شهروند معلول سیاه‌پوست پس از ابتلا به ویروس کرونا، به‌دلیل عدم پذیرش در بیمارستان تگزاس جان خود را از دست داد.

کادر پزشکی مرکز درمانی «سنت دیوید» در منطقه «ساوث آستین» تگزاس با رد تقاضای بستری شدن «مایکل هیکسون» شهروند معلول سیاه‌پوست به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا گفته‌ بودند: «وی ارزش زنده ماندن ندارد».

یکی از پزشکان این بیمارستان به «ملیسا» همسر مایکل گفته: «فکر نمی‌کنم قرار دادن لوله تنفسی در بدن این مرد و به کار گرفتن لوله‌ها و تجهیزات دیگر برای او کاری انسانی و دلسوزانه باشد زیرا گمان نمی‌کنم به او نفعی برساند».

به گفته سازمان مردمی «حق زندگی» در تگزاس، پس از آن‌که این بیمارستان از بستری کردن هیکسون امتناع کرد، وی به مدت ۶ روز به نشانه اعتراض از دریافت دارو و غذا خودداری کرد و در نهایت، جان خود را از دست داد.

این شهروند سیاه‌پوست در سال ۲۰۱۷ در یک سانحه رانندگی دچار ضایعه مغزی نخاعی شده و چندی پیش از طریق فردی که از او نگه‌داری می‌کرد به ویروس کرونا مبتلا شده بود.

در حال حاضر آمریکا با نزدیک به ۲.۵ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا به بزرگ‌ترین مرکز شیوع این بیماری در جهان تبدیل شده است و در بسیاری از ایالات، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای بستری کردن مبتلایان دست به انتخاب می‌زنند.

از سویی موارد تبعیض نژادی علیه سیاه‌پوستان طی هفته‌های گذشته و پس از قتل «جورج فلوید» یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس بیش از پیش حساسیت یافته است.

علاوه بر آمریکا، در کشورهای اروپایی به‌ویژه انگلیس نیز نسبت به ابتلای ساکنین مراکز نگهداری افراد کم‌توان به ویروس کرونا بی‌توجهی می‌شود و بیمارستان‌ها از بستری کردن آن‌ها امتناع می‌کنند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: