نتانیاهو به دنبال حذف گانتس از قدرت

کدخبر: 2356323

منابع عبری فاش کردند که حزب لیکود درصدد است تا با پیشنهاد ریاست رژیم صهیونیستی به رهبر حزب "آبی ـ سفید"، وی را از تصدی پست نخست‌وزیری اسرائیل کنار بگذارد.

ارم نیوز به نقل از منابع عبری زبان فاش کرد که بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال یافتن راهی برای خروج از توافق تشکیل دولت ائتلافی با بنی گانتس، رهبر حزب "آبی ـ سفید" و وزیر جنگ فعلی این رژیم است.

در همین حال، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به نقل از چند تن از اعضای حزب لیکود نوشت که مقامات این حزب مخالف پایبندی به توافق دولت ائتلافی هستند؛ چراکه این توافق از نظر قضایی الزام‌آور نیست و دلیل آن نیز کاهش قدرت سیاسی گانتس است.

طبق این گزارش، لیکود به دنبال یافتن راهی برای کنار گذاشتن گانتس از نظر عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی با حفظ آبروی وی و انتخاب او به عنوان رئیس اسرائیل است؛ چراکه رئیس اسرائیل از اختیارات قابل توجهی برخوردار نیست.

منابع مذکور در این باره تصریح کردند که گانتس باید میان پذیرش منصب ریاست اسرائیل و یا خروج از توافق دولت ائتلافی و از هم پاشیده شدن آن یک گزینه را انتخاب کند و درصورت انتخاب گزینه دوم انتخابات زودهنگام برگزار شده و گانتس بزرگترین بازنده آن خواهد بود؛ چراکه لیکود بدون وجود هیچگونه رقیب واقعی وارد این انتخابات می‌شود و نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که گانتس به دلیل ائتلاف با نتانیاهو محبوبیت مردمی‌اش را از دست داده است.

بعد از سه دور انتخابات و یک سال بن‌بست سیاسی بنیامین نتانیاهو و رقیب او بنی گانتس با هم بر سر تشکیل دولت اسرائیل به توافق رسیدند.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: