روسیه به اتهام‌زنی رسانه‌ای اخیر آمریکا واکنش نشان داد

کدخبر: 2356321

سفارت روسیه در واشنگتن اتهام‌زنی روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا علیه مسکو در خصوص پیشنهاد پاداش در ازای قتل نظامیان آمریکایی در افغانستان را بی‌پایه و اساس خواند.

سفارت روسیه در واشنگتن اطلاعات نادرست منتشره در رسانه‌های آمریکایی در خصوص برانگیختن طالبان برای کشتن نیرو‌های آمریکایی را تهدیدی علیه جان دیپلمات‌های روس دانست.

سفارت روسیه در مسکو در روز شنبه در پیامی در حساب توئیتر خود اعلام کرد: اتهامات بی اساس و ناشناس (منتشر شده در روزنامه نیویورک تایمز) که مسکو را مغز متفکر قتل سربازان آمریکایی در افغانستان نشان می‌دهد، تهدید مستقیم جان کارمندان سفارتخانه‌های روسیه در واشنگتن و لندن است. سفارت روسیه همچنین اعلام کرد ما از مقامات ذیربط آمریکا می خواهیم اقدامات مؤثری برای اطمینان از انجام تعهدات بین المللی خود تحت کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک سال ۱۹۶۱ انجام دهند.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی در مقاله‌ای نوشت: مقامات اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده اند که یک واحد اطلاعات نظامی روسیه به صورت مخفیانه به شبه‌نظامیان مرتبط با طالبان برای کشتن نیرو‌های ائتلاف و نظامیان آمریکایی در افغانستان پاداش پیشنهاد داده است.

بنا بر این ادعا، مقامات آگاه از این موضوع اعلام کردند این اتفاق در بحبوحه گفتگو‌های صلح برای پایان دادن به جنگ طولانی در افغانستان رخ داده است.

آمریکا چند ماه پیش به این نتیجه‌گیری رسیده است که این واحد روسی که با تلاش‌های ترور و دیگر عملیات‌های پوششی در اروپا با هدف بی‌ثبات کردن غرب یا انتقام گرفتن از عهدشکن‌ها ارتباط داشته است، به صورت مخفیانه برای حملات موفقیت‌آمیز سال گذشته جایزه پیشنهاد کرده بود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: