ترامپ به زودی بیانیه مهمی درباره کرانه باختری صادر می‌کند

کدخبر: 2356230

مشاور کاخ سفید با کوچک شمردن نگرانی‌ها درباره طرح الحاق، مدعی شد که رئیس‌جمهور آمریکا به زودی در این باره بیانیه‌ای صادر خواهد کرد.

«کلیان کانوی» مشاور کاخ سفید، در اظهارتی گستاخانه سعی کرد نگرانی‌ها درباره طرح الحاق ۳۰ درصد از کرانه باختری به اراضی تحت اشغال رژیم صهیونیستی را بی‌اهمیت جلوه دهد.

پیشتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم مدعی شده بود که از اول ماه میلادی جولای (۱۱ تیر)، طرح الحاق شهرک‌های صهیونیست نشین که به طور غیرقانونی در اراضی متعلق به فلسطینان ساخته شده است را آغاز خواهد کرد.

به ادعای کانوی، اکنون مشاوران دونالد ترامپ در حال بررسی امکان چراغ سبز نشان دادن به این طرح هستند و به زودی رئیس‌جمهور آمریکا در این باره بیانیه مهمی را صادر خواهد کرد.

این مقام آمریکایی همچنین واکنش فلسطینیان مبنی بر محکومیت این اقدام رژیم صهیونیستی را کوچک شمرد و مدعی شد: در مقام مقایسه، در خصوص تصمیم ترامپ مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و همچنین هنگام خروج از توافق اقلیمی پاریس هم چنین نگرانی‌هایی وجود داشت که دوام چندانی نیاورد.

ادعاهای کانوی در حالی مطرح شد که دیروز چهارشنبه شاهد برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی بودیم.

در این نشست، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بار دیگر از رژیم صهیونیستی خواست تا از اجرای این طرح خودداری کند.

دبیرکل سازمان ملل در این خصوص گفت: هر گونه طرح الحاق از سوی (رژیم) اسرائیل چشم انداز روند صلح (!) در منطقه و راه حل دو دولتی را به شدت از بین برده، هر گونه احتمال در خصوص ازسرگیری مذاکرات میان طرفین را نابود خواهد کرد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: