مجلس ناظر بر اجرای بازپرداخت سه ماهه وام قرض الحسنه است

کدخبر: 2356222

نماینده مجلس گفت: اگر مصوبه دولت درباره امهال بازپرداخت سه ماهه وام‌های قرض الحسنه اجرایی نشود،نمایندگان در حوزه نظارت پیگیری خواهند کرد.

محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اجرایی شدن مصوبه امهال بازپرداخت سه ماهه وام‌های قرض‌الحسنه اظهار کرد: این مسئله از نظر محتوایی و شکلی قابل بررسی است؛ در نگاه محتوایی، دولت با توجه به شرایط کرونایی تصمیم به تمدید مهلت بازپرداخت وام‌های قرض الحسنه گرفت. اگر اجرای اتفاق مذکور با مشکل مواجه شود، هم دولت باید پاسخگو باشد و هم نمایندگان باید در حوزه نظارتی پیگیری کنند.

او ادامه داد: در این صورت، طبیعتاً این مسئله را پیگیری خواهیم کرد و اگر بانک‌ها مصوبه بانک مرکزی را عمل نکند، مسلماً در حوزه گزارش اقدام لازم را اجرایی خواهیم کرد.

پورابراهیمی گفت: امکان دارد که پیامک‌های ارسالی به مردم درباره بازپرداخت، بر اساس مصوبه دولت نباشد و البته قابل اصلاح است؛ اگر در چنین حالتی باشد، می‌توان از مسئله مذکور صرف نظر کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با ابلاغ موضوع از سوی بانک مرکزی، بانک‌ها باید به قانون عمل کنند؛ ارسال پیامک در حوزه سامانه‌ای است و بانک‌ مرکزی و قرض‌الحسنه می‌توانند اعلام کنند اگر پیامکی آمده است، بر اساس تعریف ابلاغیه نیست و از سوی دیگر مردم هم می‌توانند اعتنا نکنند.

او در پایان تأکید کرد: مصوبه دولت و ابلاغ آن به بانک‌ها بابت قرض‌الحسنه به قوت خودش باقی است و مجلس هم بر اجرای آن نظارت خواهد کرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: