بولتون: چشمان ترامپ در برابر کرونا نابیناست

کدخبر: 2356208

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید، دونالد ترامپ را به نادیده گرفتن هشدار‌ها در خصوص شیوع کرونا متهم کرد.

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد که نشانه‌های هشدار آمیز زودهنگام در خصوص همه گیری کرونا را بخاطر تأثیر احتمالی که می‌توانست بر معامله تجاری با چین داشته باشد، نادیده گرفت.

بولتون روز چهارشنبه در مصاحبه با «ولف بلیتزر» گزارشگر سی ان ان تصریح کرد: من فکر می‌کنم در دفتر بیضی (دفتر رئیس جمهور آمریکا) یک صندلی خالی بوده، چرا که رئیس جمهور نمی‌خواست تا به اخبار بد در خصوص دوستش «شی جین پینگ» (رئیس جمهور چین) گوش دهد.

او در ادامه گفت: او نمی‌خواست در خصوص پنهان شدن این ویروس در چین و یا تأثیر احتمالی آن بر معامله تجاری با چین اخبار بدی بشنود؛ همچنانکه او نمی‌خواست تا در زمینه تأثیرات احتمالی این همه گیری بر اقتصاد آمریکا و تأثیرات آن بر انتخاب مجدد خود چیزی را گوش دهد.

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در ادامه افزود: چشمان او در برابر تمامی این نشان‌ها ها کور شده بود و من فکر می‌کنم او توانایی کشور را برای تعامل با این مسأله مختل کرد.

گفتنی است اظهارات بولتون در مصاحبه با سی ان ان پس از آن بیان می‌شود که انتشار کتاب جدید او با نام «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» جنجال‌های بسیاری را در آمریکا به پا کرده است.

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید در سپتامبر ۲۰۱۹ کاخ سفید را ترک کرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: