ثبت رکورد تازه کرونایی در آمریکا

کدخبر: 2356186

آمریکا برای سومین روز متوالی، بالاترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را به ثبت رساند.

دانشگاه جانز هاپکینز، امروز چهارشنبه اعلام کرد آمریکا روز سه شنبه ۳۴ هزار و ۷۰۰ مورد ابتلای جدید به کرونا را به ثبت رسانده است.

بر پایه این گزارش، این آمار نشانگر آن است که آمریکا برای سومین روز، بالاترین میزان ابتلا به کرونا از زمان آغاز این همه گیری در سرتاسر این کشور را به ثبت رسانده است؛ همچنانکه این رقم، بیشترین جهش در آمار از ۲۴ آوریل به شمار می‌رود.

گفتنی است بر پایه آمار پایگاه جهانی (worldometers) تا کنون بیش از دو میلیون و ۴۲۴ هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۱۲۳ هزار نفر بر اثر این ویروس جان خود را از دست داده اند.

برزیل با ثبت بیش از یک میلیون و ۱۵۱ هزار مورد ابتلا، رتبه دوم مبتلایان را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است؛ همچنانکه بیش از ۵۲ هزار نفر در این کشور بر اثر کرونا جان باخته اند. روسیه نیز با ثبت بیش از ۶۰۶ هزار نفر مبتلا، رتبه سوم ثبت موارد ابتلا را در میان کشور‌های جهان از آن خود کرده است. شمار جان باختگان کرونا در روسیه نیز به بیش از ۸ هزار نفر می‌رسد.

گفتنی است تا کنون بیش از ۹ میلیون و ۳۷۷ هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از ۴۸۰ هزار نفر در جهان جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که شماری از کشور‌ها از جمله کره جنوبی و آلمان هم اکنون از احتمال ورود کشورشان به موج دوم کرونا همزمان با صعودی شدن آمار‌ها خبر می‌دهند.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: