وزیر خارجه ایتالیا وارد لیبی شد

کدخبر: 2356183

در سایه تداوم تلاش‌های مصر برای آغاز گفت‌وگوها در لیبی، وزیر خارجه ایتالیا، امروز (چهارشنبه - 24 ژوئن) در سفری رسمی وارد پایتخت لیبی شد.

«لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه ایتالیا، لحظاتی پیش وارد لیبی شد. این در حالی است که قاهره، در پی پیشروی نیروهای دولت وفاق ملی در مقابل نیروهای خلیفه حفتر، عزم خود را برای آغاز گفت‌وگوها در این کشور جزم کرده است و در حال رایزنی با طرف‌های مختلف برای متقاعد کردن دولت وفاق ملی به نشستن پای میز مذاکره است.

خبرگزاری آناتولی در خبری فوری نوشت : لوئیجی دی مایو، برای رایزنی با «فایز‌ السراج» نخست‌وزیر دولت وفاق ملی لیبی و سایر مقامات مسئول این کشور، لحظاتی پیش وارد طرابلس شد.

وزیر خارجه ایتالیا، هفته پیش به منظور رایزنی درباره پرونده لیبی به ترکیه سفر کرده بود و در دیدار با «مولود چاووش‌اوغلو»، همتای ترک خود، بر ضرورت تحقق صلح و ثبات در لیبی و توقف درگیری‌ها در این کشور آفریقایی تأکید کرد.

وی در این سفر تاکید کرد که هرچه زودتر باید برای لیبی در سازمان ملل متحد نماینده دائمی انتخاب کرد. وزیر خارجه ایتالیا گفت که باید وضعیت لیبی به گونه‌ای باشد که به تهدیدی علیه اروپا تبدیل نشود.

ترکیه و ایتالیا و قطر در پرونده لیبی، از دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند و کشورهای مصر، امارات، عربستان سعودی، فرانسه و روسیه در درگیری‌های نیروهای حفتر با این دولت، جانب این ژنرال لیبیایی را گرفته و از حملات او برای سرنگونی دولت وفاق حمایت می‌کنند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: