جزئیات دیدار هیئت بلندپایه حماس با معاون لاوروف

کدخبر: 2356141

هیئت بلندپایه حماس به ریاست اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش با میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه و نور محمد خولوف سفیر این کشور در قطر دیدار کرد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئت حماس متشکل از هنیه، خالد مشعل رئیس سابق دفتر سیاسی این جنبش و موسی ابومرزوق عضو دفتر سیاسی حماس بود.

این هیئت به تشریح آخرین تحولات فلسطین به ویژه طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی پرداخت.

هیئت حماس بر مخالفت قاطع عموم فلسطینیان با این طرح تاکید و عنوان کرد که ملت فلسطین همراه با تمامی آزادگان جهان در تلاش برای به شکست کشاندن این طرح و دیگر طرح‌های شوم و اشغالگرانه رژیم صهیونیستی خواهد بود. بر اساس این گزارش، هیئت حماس همچنین بر ادامه مبارزات ملت فلسطین تا آزادسازی این سرزمین و بازگشت آوارگان فلسطینی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کرد. این هیئت همچنین به تشریح تلاش‌های انجام شده برای تحقق آشتی ملی و یکپارچه‌سازی تلاش‌ها جهت مقابله با طرح‌های توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی پرداخت. دو طرف بر ادامه دیدارها و رایزنی‌ها در رابطه با مساله فلسطین تاکید کردند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: