«ابومالک التلی» سرکرده ارشد هیئت تحریر الشام بازداشت شد

کدخبر: 2356033

منابع وابسته به مخالفان سوری از بازداشت یکی از سرکرده های ارشد گروه موسوم به هیئت تحریر الشام در ادلب خبر دادند.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشری سوری که مقر آن در لندن قرار دارد و وابسته به مخالفان سوری است، از بازداشت یکی از سرکرده های گروه تروریستی جبهه النصره موسوم به ابومالک التلی به دست تروریستهای وابسته به گروه موسوم به هیئت تحریر الشام خبر داد.

بر اساس این گزارش، تروریستهای هیئت تحریر الشام با محاصره منزل ابومالک التلی در حومه شهر ادلب وی را به دستور ابو محمد الجولانی سرکرده تحریر الشام بازداشت کردند.

ابومالک التلی در هفتم آوریل گذشته از هیئت تحریر الشام جدا شده و گروه تروریستی جدیدی را تشکیل داده بود. جمال زینیه نام واقعی ابومالک است و در ربوده شدن راهبه های شهر معلولا در حومه دمشق که در مارس ۲۰۱۴ آزاد شدند، نقش بارزی داشت.

وی یکی از موسسان جبهه تروریستی النصره و از فرماندهان برجسته هیئت تحریر الشام محسوب می شد. اتهام دیگر او دارایی های فراوان اوست که توسط نزدیکان التلی در ادلب سوریه اداره می شود. مهمترین دارایی های او پمپ بنزین، صرافی، قهوه خانه، رستوران و پروژه های متعدد مالی است.

التلی یکی از سرسخت ترین فرماندهان سنتی در درون تحریر الشام به حساب می آید، او به شدت با تعامل با ترکیه در ادلب مخالف است و به همین دلیل نگرش های وی تا حد زیادی با گروه های سلفی سازگار است. او به هیچ وجه توقف جنگ و آتش بس را قبول ندارد. ابومالک التلی از قبل از جنگ سوریه با افکار تکفیری فعالیت به اصطلاح جهادی داشته و گفته شده که حدود ۱۳ سال در یکی از زندان های سوریه (صیدنایا) بوده و در همین زندان با «ابو محمد الجولانی» سرکرده گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره آشنا شده است. وی با فرمان عفو «بشار اسد» رییس جمهوری سوریه در سال ۲۰۱۱ از زندان آزاد شده است. ابومالک که فعالیت نظامی خود را به عنوان «تک تیرانداز» شروع کرد، بسرعت به یک عنصر سرسخت در رویارویی های همه جانبه تبدیل شد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: