وزارت امور خارجه:

دو ملت برادر ایران و افغانستان، روابط مستحکم و ریشه‌داری دارند

کدخبر: 2356031

وزارت امور خارجه تاکید کرد: تحریکات خارجی که اهدافی شوم دارند، هرگز نمی‌توانند رابطه نزدیک ایران و افغانستان را تضعیف کنند.

وزارت امور خارجه در رشته‌توئیتی در حساب کاربری خود در توئتر در پاسخ به دستیار وزیر امور خارجه آمریکا نوشت: ببینید چه کسی دارد از حقوق پناهجویان حرف می‌زند! دولتی که شعار انتخاباتی‌اش «دیوار بکشیم» بوده و بارها به دلیل سیاست‌های بی‌رحمانه مرزی‌اش با محکومیت عمومی روبرو شده (از جمله به واسطه جدا کردن کودکان مهاجر از والدینشان)، دارد در مورد روز جهانی پناهجویان برای جهان خطابه می‌خواند.

وزارت امور خارجه با اشاره به روابط دیرینه ایران و افغانستان، تاکید کرد: ایران و افغانستان به عنوان دو ملت برادر، روابط مستحکم و ریشه‌داری دارند که بر پیوندهای تاریخی و فرهنگی بنا شده است.

در ادامه این مطلب آمده است: تحریکات خارجی که اهدافی شوم دارند، هرگز نمی‌توانند این رابطه نزدیک را تضعیف کنند.

وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران، برای چندین دهه میزبان پناهجویان افغانستانی بوده که از جنگ و درگیری‌هایی فرار کرده‌اند که به واسطه مداخله و تهاجم ایالات متحده ایجاد شده است، آورده است: ما همچنان به پشتیبانی از برادران و خواهران افغانستانی خود در دوران دشواری‌های آنها ادامه خواهیم داد و بار دیگر ایالات متحده را به پایان دادن به حضور بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه، فرامی‌خوانیم.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: