اتمر در دیدار با رحمانی فضلی: ترددمان در مرز باید قانونی باشد

کدخبر: 2356006

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان گفت: تردد در مرز ایران و افغانستان باید قانونی باشد.

محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، صبح امروز در دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: ما جلسه خیلی خوبی داشتیم با وزیر کشور ایران و در این جلسه با محبت برادرانه به تمام مسائلی که صدر اولویت های ما قرار داشت پرداختیم.

وی افزود: ما یک بار دیگر از عزیزان ایرانی خود به خاطر همبستگی و حمایت برادرانشان سپاسگزاری کردیم.

اتمر اضافه کرد: ما روی نگرانی های مشترک هر دو کشور صحبت خوبی را داشتیم و توافق کردیم با تکیه بر مناسبات برادرانه می توانیم به فضل خدا تمام نگرانی های مشترک را برطرف کنیم .

وی تصریح کرد: در مناسبات برادرانه بین دو کشور می توانیم به فضل خدا تمام نگرانی های مشترک بپردازیم و تاکید کردیم تا به مسائل ریشه‌ای و بنیادی پرداخته شود تا بتوانیم مناسبات دو کشور را توسعه بیشتر داده و به خیر و صلاح مردم خود اقدامات بیشتری را انجام دهیم. مخصوصاً همانطور که جناب وزیر گفتند ما در سند جامع پیشرفت های خوبی داشتیم و مصمم هستیم در مدت سه ماه آن را نهایی کنیم.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان اظهار داشت: مسئله شهروندان افغانستانی در ایران یکی از موضوعات بسیار مهم بحث‌های ما بود و ما از مهمان نوازی و حمایت دولت و مردم ایران سپاسگزاریم.

اتمر تاکید کرد: روی این نکته تاکید کردیم که تردد باید قانونی باشد و اینکه جناب وزیر لطف فرمودند دولت محترم ایران روی حفظ حقوق بشری اتباع ، رفتار توام با مدارا و محبت همیشگی که مردم ایران در چهل سال گذشته نسبت به اتباع افغانستانی داشته تاکید کردند وقلبا از این موضوع تشکر می‌کنیم. البته برای ما مهم است که عملاً مسأله تردد قانونی و زمینه سازی برای کار و کارگر افغانی در ایران به صورت قانونی اقداماتی را انجام دهیم که به خیر و صلاح هر دو ملت باشد.

وی گفت در مورد همکاری های اقتصادی و توسعه ای آقای وزیر پیشنهادات خوبی را مطرح کرد که من به نمایندگی از دولت افغانستان از این پیشنهادات استقبال گرم می کنم و می‌خواهیم با اطمینان روی این پیشنهادات اقتصادی و همکاری ها کار مشترک و جدی انجام دهیم.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: