بیانیه کابل درباره دیدار «اتمر» و «شمخانی»

کدخبر: 2355997

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه افغانستان، در دیدار اتمر با شمخانی، قانونمندسازی حضور مهاجران افغانستان در ایران، و مبارزه مشترک با شبکه‌های قاچاق و مبارزه با تروریسم مورد بحث قرار گرفت.

وزارت امور خارجه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در دیدار «محمدحنیف اتمر»، سرپرست این وزارت با «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، روند صلح و چگونگی مبارزه با شبکه‌های قاچاق مورد بحث قرار گرفت.

بر اساس اعلام وزارت خارجه افغانستان، در این دیدار که روز یک‌شنبه، یکم تیر انجام شد، دو طرف روی تلاش‌ها برای قانونمندسازی حضور مهاجران افغانستان در ایران، رعایت حقوق بشری آن‌ها، پیگیری تحقیقات دوجانبه درباره دو حادثه اخیر برای مهاجران و مبارزه مشترک با شبکه‌های قاچاق و مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کرده‌اند.

همچنین اتمر در این دیدار با تاکید بر مشارکت و حمایت کشورهای همسایه به ویژه ایران از موضع افغانستان، صلح در افغانستان را کلید ثبات و امنیت منطقه دانست.

وی مشارکت و تفاهم‌ کشورهای همسایه به ویژه ایران را در روند صلح دولت افغانستان با طالبان مهم خواند و حمایت جمهوری اسلامی ایران از مذاکرات صلح با محوریت دولت افغانستان را قابل تقدیر دانست و بر ادامه آن تاکید ورزید.

به گزارش فارس، حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان و هیأت همراه بعدازظهر روز گذشته (یکشنبه) با حضور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران با علی شمخانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حنیف اتمر را که یک گروه ۴۵ نفره از مقامات افغانستانی همراهی می‌کند، پیش از این نیز سه دور گفت‌وگو با محمدجواد ظریف داشت.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: