مرحله سوم عملیات «ابطال العراق» آغاز شد

کدخبر: 2355988

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق خبر داد که مرحله سوم عملیات نظامی «ابطال العراق» با حضور الحشد الشعبی کلید خورده است.

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز دوشنبه از آغاز مرحله سوم عملیات «ابطال العراق» (قهرمانان عراق) خبر داد.

رسول با انتشار بیانیه‌ای گفت: «با دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح و نظارت ستاد مشترک عملیات، بامداد امروز عملیات ابطال العراق برای پاکسازی و تفتیش مناطقی در استان صلاح الدین و حد فاصل ستاد عملیات‌های دیالی، سامراء و کرکوک آغاز شد».

شبکه خبری السومریه ضمن نقل این بیانیه گزارش داد که این عملیات از سه محور آغاز شده و نیروهای نظامی زیر در آن حضور دارند:

نخست؛ فرماندهی نیروهای زمینی شامل ستاد عملیاتهای صلاح الدین، دیالی و سامراء و نیروهای لشکر نهم زرهی و نیروهای رنجر.

دوم؛ ریاست پلیس فدرال؛ فرماندهی لشکر واکنش سریع، هنگهای «سوات» و «التکتکی» و نیروهای ستاد عملیات مشترک کرکوک.

سوم؛ الحشد الشعبی شامل لشکرهای الحشد در دیالی، سامراء، کرکوک و صلاح الدین.

رسول تأکید کرد که این عملیات پس از دریافت اطلاعات محرمانه دقیقی آغاز شده است و نیروی هوایی ارتش عراق و ائتلاف بین‌المللی نیز در آن حضور دارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد، هدف از این عملیات تفتیش منطقه‌ای بالغ بر چهار هزار و ۸۵۳ کیلومتر مربع و تعقیب عناصر تروریستی داعش و در نهایت افزایش امنیت و ثبات این مناطق است.

رسول ۱۷ خرداد ماه گذشته اعلام کرد که عملیات «ابطال العراق - نصرالسیاده» که از سوی یگان‌های نظامی مشترک در مناطق مرزی و حد فاصل میان دو استان کرکوک و صلاح‌الدین انجام شد، اهداف برنامه‌ریزی شده را محقق ساخت و نیروهای امنیتی مشترک، مساحتی بالغ بر ۷۳۸ کیلومترمربع را تفتیش و کاملا پاکسازی کردند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: