اختلافات داخلی در کاخ سفید بر سر الحاق کرانه باختری

کدخبر: 2355963

یک رسانه صهیونیستی از اختلافات داخلی در میان مقامات کاخ سفید بر سر طرح الحاق کرانه باختری خبر داد.

برخی منابع خبری از اختلافات گسترده در میان مقامات دولت آمریکا بر سر اجرای طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغال شده فلسطین خبر می‌دهند.

به نظر می‌رسد دولت دونالد ترامپ بر سر الحاق کرانه باختری دچار دودستگی شده است. در حالیکه دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی حامی پروپاقرص این طرح است، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته تا این برنامه را به صورت تدریجی پیش ببرد. گفته می‌شود کوشنر مخالفتی با این طرح ندارد با این حال نمی‌خواهد رژیم صهیونیستی اقدامی انجام دهد که پیشبرد طرح صلح ادعایی معامله قرن را به مخاطره بیندازد.

بنا به اعلام یک رسانه صهیونیست کاخ سفید دوشنبه و سه شنبه جاری قرار است یک جلسه سرنوشت ساز در مورد طرح الحاق کرانه باختری برگزار کند. شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست گزارش داد در این جلسه، کاخ سفید در خصوص چراغ سبز نشان دادن به طرح الحاق کرانه باختری تصمیم‌گیری خواهد کرد.

این رسانه صهیونیستی به نقل از منابع خود اعلام کرد دیوید فریدمن نیز روز یکشنبه برای حضور در این جلسات راهی آمریکا خواهد شد. همچنین آوی بیرکوویچ، نماینده ویژه ترامپ در خاورمیانه که قرار بود این هفته به سرزمین‌های اشغالی سفر کند، به دلیل برگزاری این جلسه حساس سفر خود را لغو کرد.

این جلسه قرار است با حضور جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ، مایک پمپئو، وزیر خارجه و رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا برگزار شود. برخی منابع از حضور رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست خبر می‌دهند.

اختلافات داخلی در کاخ سفید را باید به اختلافات میان مقامات واشنگتن و تل‌آویو بر سر طرح الحاق افزود. به نظر می‌رسد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای تحقق جاه‌طلبی تجاوزکارانه خود راه دشواری پیش رو دارد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: