جزییات پرداخت پاداش سال ۹۸ بازنشستگان

کدخبر: 2355882

رئیس سازمان برنامه گفت:از اول مهرتمام پاداش های ۹۸ پرداخت می‌شود واینکه برخی از دستگاه‌ها اعلام کردند که چون اموال مازاد نداریم نمیتوانیم پاداش بازنشستگان را پرداخت کنیم اشتباه است.

محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفتگویی که بصورت لایو اینستاگرامی برگزار شد، گفت: استنباط بنده این است که علی رغم امکان تمهیداتی در قانون بودجه برای بازنشستگان، این موارد پوشش دهنده تمام خواسته‌ها نیست، چراکه در حال حاضر بازنشستگان تاکید دارند شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که پرداختی‌ها به هیچ وجه پاسخگو نیست بنابراین این را ما هم قبول داریم ولی مهم راه حل است.

وی ادامه داد: راه حل از نظر دوستان ما این بود که باید بتوانیم از همه ظرفیت‌های قانونی در این رابطه استفاده کنیم بنابراین از آنها درخواست کردم که ظرفیت‌های قانونی را مرور کرده و اگر موردی هست که می‌توانیم با همین امکانات استفاده کنیم از آن نهایت بهره را ببریم.

نوبخت افزود: غیر از نظراتی که عزیزان در کانون‌های بازنشستگی اظهار می‌کنند در مجموعه فضای مجازی هم عزیزان دیگری در این باره اظهار نظر کردند به همین دلیل خواهش کردم عزیزان از تشکل‌های رسمی و غیر رسمی جمع شوند و ظرفیت‌ها را احصا کنند.

وی گفت: کارهایی که با همین ظرفیت قانونی می‌توانیم انجام دهیم این است که اولاً به صندوق‌ها اعلام کردیم که از اول فرودین حق اولاد و عائله مندی را محاسبه کنند و این ۵۰ درصد را برای حق اولاد و عئله مندی هم اعمال کنند.

پاداش تمام بازنشستگان پرداخت می‌شود

نوبخت ادامه داد: نکته دیگر، پاداش بازنشستگی بود که هر سال داده می‌شود در این خصوص گرچه سازمان برنامه از ابتدای سال به همه دستگاه‌ها ابلاغ کرد که اگر می‌توانید اموالی که دارید را بفروشید و پرداختی بازنشستگی را بپردازید اما برخی از دستگاه‌ها این امکان را نداشتند اما به عنوان یک خبر قطعی چه برای دستگاه‌هایی که امکان نقد کردن داشته باشند و چه آنهایی که نداشته باشند باید عرض کنم که دستگاه‌ها باید با نظارت سازمان برنامه به گونه‌ای عمل کنند که در نیمه اول سال تمام پاداش‌ها پرداخت شود.

نوبخت با بیان اینکه تا اول مهر همه پاداش‌های سال ۹۸ انجام می‌شود تاکید کرد: اینکه برخی از دستگاه‌ها اعلام کرند چون اموال مازاد نداریم نمی‌توانیم پاداش بازنشستگان را پرداخت کنیم اشتباه است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: موضوع دیگر این است که با این وجود دریافتی بازنشسته‌ها با شاغلین بازهم تفاوت دارد برای حل این مشکل اول باید بدانیم که تناسب یعنی چه؟ وضع مطلوب چیست؟ و باید چقدر بین شاغل و بازنشسته فاصله باشد که آن‌را منطقی بدانیم به همین جهت از تشکل‌های بازنشستگی خواهش کردم که اول این را مشخص کنند که وضع مطلوب چه وضعی است دوم مشخص شود که مقایسه چگونه باشد. آیا متوسط کل بازنشستگان را محاسبه کنیم یا هر طبقه به صورت جداگانه محاسبه شود.

«خبرگزاری ایسنا»

ارسال نظر: