جنگنده چینی حریم هوایی تایوان را نقض کرد

کدخبر: 2355873

وزارت دفاع تایوان مدعی شده که یک فروند جنگنده «جی-10» نیروی هوایی چین روز جمعه حریم هوایی تایوان را در جنوب غربی نقض کرد.

وزارت دفاع تایوان مدعی شده که یک فروند جنگنده «جی-10» نیروی هوایی چین روز جمعه حریم هوایی تایوان را در جنوب غربی نقض کرد.

به نوشته وبگاه «اژبا ریویو» تایوان مدعی است که یک فروند جنگنده جی-10 چین ظهر جمعه به وقت محلی وارد منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان در جنوب غربی شد. وزارت دفاع تایوان مدعی شده که این جنگنده پس از دریافت اخطار از سوی گشت‌های هوایی تایوان منطقه را ترک کرد. این چهارمین مورد از نقض حریم هوایی تایوان از سوی چین در روزهای گذشته و ششمین مورد در ماه جاری میلادی است.

آمریکا که از جمله متحدان تایوان محسوب می‌شود به تحرکات بین چین و تایوان واکنش نشان داده به طوری‌که «مارک اسپر» وزیر دفاع تایوان دوشنبه گذشته در توییتی بدین منظور نوشت: «متعهد به یک تایوان دموکرات هستیم.»

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به چین دانسته و بارها درباره تلاش‌ها به منظور استقلال این منطقه هشدار داده و همچنین تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. دولت‌های آمریکایی از سال ۱۹۷۹ به بعد، رسما خود را متعهد به سیاست چین واحد خوانده‌اند اما در سال‌های گذشته به اقداماتی از قبیل فروش سلاح به تایوان دست زده‌اند.

چندی قبل نیز نیروی هوایی تایوان مدعی شد به چند جنگنده‌ «سوخو-30 »که در منطقه پدافند هوایی تایوان حضور داشتند، هشدار داد و متعاقب آن جنگنده‌های چینی منطقه را ترک کردند.

یک ژنرال ارشد ارتش خلق چین نیز به تازگی هشدار داد اگر هیچ راهی برای توقف استقلال تایوان از چین نباشد گزینه حمله نظامی به تایوان یکی از گزینه‌های پکن است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: