دستیار سیاه‌پوست پمپئو استعفا کرد

کدخبر: 2355808

دستیار سیاه‌پوست وزیر خارجه آمریکا در اعتراض به بی عدالتی‌های نژادی رئیس جمهور این کشور علیه آمریکایی‌های آفریقایی تبار از سمت خود استعفا کرد.

ماری الیزابت تیلور، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور قانونگذاری در نامه‌ای به مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور اعلام کرد به دلیل اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد بی‌عدالتی‌های نژادی علیه آمریکایی‌های آفریقایی تبار از سمت خود استعفا می‌کند.

تیلور در این نامه که در اختیار روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نیز قرار گرفته است، نوشت: «لحظه‌های خیزش می‌تواند شما را تغییر دهد، مسیر زندگی خود را تغییر دهید و شخصیت خود را شکل دهید. اظهارات و اقدامات رئیس جمهور پیرامون بی عدالتی‌های نژادی علیه آمریکایی‌های سیاه‌پوست به شدت بر ضدِ ارزش‌ها و اعتقادات اصلی من است. من باید دستورات وجدان خود را دنبال کنم و به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در امور قانونگذاری استعفا کنم.»

تیلور اولین زن آمریکایی آفریقایی تبار بود که در سمت خود در وزارت امور خارجه خدمت کرد و در اکتبر ۲۰۱۸ به اتفاق آرا تأیید شد. او این پیام را به ۶۰ کارمند خود در وزارت خارجه آمریکا ارسال و اظهار کرد که به شدت تحت تاثیر مرگ جورج فلوید قرار گرفته است.

با شدت گرفتن اعتراضات در شهر مینیاپولیس علیه بی عدالتی‌های نژادی که به دنبال کشته شدن جورج فلوید در بازداشت پلیس آغاز شده بود، ترامپ توییت کرد که "وقتی غارت شروع می‌شود، تیراندازی شروع می‌شود"، جمله‌ای است که نخستین بار توسط رئیس پلیس میامی در سال ۱۹۶۷ استفاده شد.

ترامپ همچنین قصد داشت نخستین همایش انتخاباتی خود را روز ۱۹ ژوئن همزمان با تعطیلات روز آزادی موسوم به «جونتینت» یا همان آزادی بردگان برگزار کند اما تاریخ آن تغییر کرد و مکان آن به تولسا، جایی که مرگبارترین قتل عام نژادی در سال ۱۹۲۱ رخ داد، منتقل شده است.

ترامپ همچنین با تغییر نام پایگاه‌های نظامی که از فرماندهان نظامی کنفدراسیون و دوران برده داری اتخاذ شده اند، مخالفت کرد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: