تظاهرات در تل‌آویو علیه طرح اشغال کرانه باختری

کدخبر: 2355803

چند صد نفر از ساکنان تل‌آویو علیه طرح نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از کرانه باختری تظاهرات کردند.

اعلامیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اجرای طرح اشغال سی درصد از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری از ابتدای جولای، باعث شد تعدادی از ساکنان تل‌آویو مجدداً در اعتراض به این طرح به خیابان‌های مرکز این شهر بیایند.

روزنامه «هاآرتص» گزارش داد که حدود دویست نفر از ساکنان تل‌آویو عصر پنجشنبه با حضور در میدان مرکزی و چهارراه اصلی تل‌آویو، ضمن اعتراض به طرح اشغال، مانع حرکت خودروها شدند.

بر این اساس، معترضان به طرح اشغال با حمل پالاکاردهایی با نوشته‌های «توقف الحاق، اجرای صلح» و سر دادن شعارهایی چون «اعمال الحاق به خشونت منجر می‌شود»، از کابینه رژیم صهیونیستی خواستند این طرح را متوقف کند.

آنها با مسدود کردن یکی از خیابان‌های پر تردد منتهی به چهارراه مرکزی تل‌آویو، شعار دادند که طرح اشغال نیز مانند این اقدام، «صلح را مسدود می‌کند».

تظاهرات‌کنندگان سپس به سمت یکی از ساختمان‌های دولتی در نزدیکی این منطقه راهپیمایی کردند و در آنجا سخنران‌های مراسم، از کابینه تل‌آویو خواستند به جای طرح اشغال، با امضای توافق صلح با فلسطینی‌ها موجبات بازگشت ثبات به منطقه را فراهم کند.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت ترامپ، ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

روز گذشته نیز «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اینکه طرح اشغال سی درصدی کرانه باختری، خلاف قوانین بین‌المللی است، گفت اجرای یکجانبه این طرح برای روابط اروپا با تل‌آویو، پیامدهای اجتناب‌ناپذیری دارد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: