وضعیت سنی بیماران کرونایی در تهران چگونه است؟

کدخبر: 2355785

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در ارتباط با وضعیت بیماران کرونایی در روزهای اخیر، توضیحاتی ارائه داد.

علی رضا زالی، با عنوان این مطلب که بالاترین میزان مراجعین در بخش‌های بستری در رده سنی ۵۰ تا ۵۹ سال هستند، گفت: رده‌های سنی ۴۰ تا ۵۰ سال و ۶۰ تا ۷۰ سال، رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص می‌دهند.

وی افزود: سهم ناچیزی از تعداد موارد بستری در مراکز درمانی به رده سنی زیر ۲۰ سال و بالای ۸۰ سال تعلق دارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در خصوص نتایج ارزیابی موارد فوتی در سنین بالا طی ۲ ماه اخیر، اظهار کرد: بالغ بر ۹۰ درصد موارد دارای یک یا چند بیماری زمینه‌ای بوده‌اند. فشار خون، دیابت، وزن بالا، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های تنفسی، به ترتیب بیماری‌های زمینه‌ای شایعی هستند که در این گزارش به آن اشاره شده است.

زالی ادامه داد: افرادی که به صورت سرپایی درمان شدند، بعد از گذشت دو هفته از پایان علائم، و افرادی که در بیمارستان بستری هستند، بعد از گذشت ۷۲ ساعت از پایان دوره مصرف داروی تب بر معمولاً در زمینه انتقال سهم کمتری نسبت به سایر افراد هستند.

به گفته وی، احتمال سرایت بیماری از فردی که از بیمارستان ترخیص شده و دو هفته نیز از بروز علائم بیماری او گذشته است، به حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، ضمن بیان اینکه شکل گیری آنتی بادی در عیار لازم زمان بر است، گفت: بهتر است افراد بهبودیافته پیش از حضور در محل کار، به پزشک مراجعه کرده و گواهی دریافت کنند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: