لاوروف: مسکو از آتش‌بس در لیبی استقبال می‌کند

کدخبر: 2355762

وزیر خارجه روسیه طی یک کنفرانس خبری از واشنگتن درخواست کرد تا از نفوذ خود برای برقراری آتش‌بس در لیبی استفاده کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) از واشنگتن خواست تا از اعمال نفوذ خود برای حصول آتش‌بس در لیبی استفاده کند.

اخیراً، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مذاکرات سیاسی و امنیتی که سازمان ملل به پیش می‌برد و همچنین مذاکرات برلین، چارچوب مورد توافق بین‌المللی برای پیشبرد راه‌حل بحران لیبی است.

طبق گزارش رویترز، علی‌رغم آنکه واشنگتن می‌گوید با عملیات نظامی و اقدامات تهاجمی حفتر مخالف است اما از حمایت حفتر کناره‌گیری نکرده است.

چندی پیش بلومبرگ به نقل از سه دیپلمات آمریکایی گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با حفتر در ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین ماه) رسماً حمایت از حمله ارتش ملی لیبی به طرابلس برای ساقط کردن دولت وفاق ملی را اعلام کرده است.

لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: