تحقیق و تفحص مجلس از نحوه هزینه کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی

کدخبر: 2355689

نماینده مردم سیرجان در مجلس از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی خبر داد.

شهباز حسن‌پور بیگلری نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از اختصاص ارز 4200 تومانی به کالا‌های اساسی خبر داد.

وی افزود: طرح تفحص از اختصاص کالا‌های اساسی به هیئت رئیسه ارائه شده تا پس از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای بررسی، به کمیسیون مربوطه ارجاع شود.

نماینده سیرجان در مجلس، اظهار داشت: براساس این طرح تفحص قرار است میزان اختصاص ارز دولتی به کالا‌های مختلف بررسی شود و همچنین مشخص شود که به جای واردات مایحتاج ضروری مردم چه میزان ارز به واردات کالاهای لوکس مانند نخ دندان، عروسک و... اختصاص داده شده است.

حسن‌پور افزود: ارز 4200 تومانی به واردات بسیاری از کالاهایی که هیچ‌گونه ضرورتی نداشته اختصاص یافته است و برخی افراد با هدف عدم اعمال یک نظارت، ارز را صرف خرید کالاهای دیگری کرده و آن را وارد کشور کرده‌اند.

نماینده مردم سیرجان در مجلس با بیان اینکه نباید ارز 4200 تومانی به واردات کالاهای غیرضروری تعلق گیرد، اضافه کرد: شاهد هستیم که ارز دولتی در اختیار افرادی برای واردات کالای اساسی قرار گرفته اما اصلا کالایی وارد کشور نشده است که در طرح مذکور این موضوع نیز بررسی خواهد شد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: