آقاتهرانی: فرهنگ برای دولت و مجلس اولویت ندارد

کدخبر: 2355583

اگر آقایان می‌گویند که فرهنگ اصل است، پس چرا بودجه فرهنگی کشور کمتر از نیم درصد بودجه کشور است و با این بودجه آیا توقع داریم که بخش‌های فرهنگی کشور معجزه کنند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه بسیار پایین بخش فرهنگی کشور نشان می‌دهد که فرهنگ برای دولت مهم نیست.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی ، با اشاره به اظهارات رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در صحن مجلس درباره بودجه پایین بخش فرهنگی کشور، گفت: با این وضع بودجه چه توقعی می‌توان از بخش‌های فرهنگی کشور داشت.

وی افزود: اگر آقایان می‌گویند که فرهنگ اصل است، پس چرا بودجه فرهنگی کشور کمتر از نیم درصد بودجه کشور است و با این بودجه آیا توقع داریم که بخش‌های فرهنگی کشور معجزه کنند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت به بخش‌های فرهنگی اهمیتی نمی‌دهد و در واقع فرهنگ برای دولت مهم نیست و اگر مهم است، باید دولت این مسئله را در عمل نشان دهد و قطعاً با حرف و شعار نمی‌تواند نشان دهد که به مباحث فرهنگی توجه دارد.

آقاتهرانی تأکید کرد: اگر واقعاً فرهنگ برای این آقایان مهم است، توجه به مسائل فرهنگی باید فراتر از حرف و شعار آنان باشد و باید در عمل خود هم این مسئله را نشان دهند.

وی گفت: هر موضوعی یک پیوست فرهنگی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد و در صورتی که به بخش‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف به درستی توجه شود، قطعاً مشکلات آن حوزه‌ها مرتفع می‌شود اما اگر قسمت‌های فرهنگی حوزه‌های مختلف مغفول باقی بماند، قطعاً مشکلات کلان این حوزه‌ها باقی می‌ماند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نمایندگان مجلس که تمایلی برای عضویت در کمیسیون فرهنگی از خود نشان نداده‌اند، گفت: از تعداد نمایندگانی که جهت عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس ثبت نام کرده‌اند، به خوبی می‌توان فهمید که نمایندگان تا چه حد به مسائل فرهنگی کشور اهمیت می‌دهند.

آقا تهرانی افزود: قاعدتاً کمیسیون‌هایی چون اقتصادی، انرژی و چند کمیسیون دیگر برای نمایندگان مهم‌تر است و زمانی که صرفاً سه نفر از نمایندگان در یکی از کمیسیون‌های مجلس ثبت نام می‌کنند نشان می‌دهد که آن کمیسیون برای نمایندگان مهم نیست.

وی بیان کرد: در حالی که نمایندگان برای عضویت در کمیسیون‌های فرهنگی و برخی دیگر از کمیسیون‌های مجلس تمایلی ندارند، برای عضویت در برخی از کمیسیون‌ها حتی ۶۰ نفر از نمایندگان ثبت نام کرده‌اند و بر سر عضویت در این کمیسیون‌ها با یکدیگر دعوا دارند.

نماینده مردم تهران تأکید کرد: قطعاً باید بررسی شود که این نمایندگان با چه هدفی تا این حد اصرار دارند که عضو یک کمیسیون خاص شوند و این نقدهایی است که ما مجلسی‌ها به خودمان داریم و قطعاً نباید منتظر بمانیم که مردم ما را نقد کنند و باید خودمان نسبت به این اشتباهات خود واقف باشیم.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: