تعطیلات تابستانی مجلس نصف شد

کدخبر: 2355576

عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: با تصمیم هیات رئیسه تعطیلات تابستانی مجلس به نصف کاهش پیدا کرد تا زمانی که تکلیف طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در این باره مشخص شود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز مجلس هیأت رئیسه مجلس گفت:‌ در جلسه امروز موضوع ساماندهی تعطیلات تابستانی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بنا شد تا زمانی که طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در این باره مشخص شود تعطیلات تابستانی مجلس به نصف کاهش یابد.

وی ادامه داد: تعطیلات تابستانی مجلس در دو مرحله و هر مرحله ۱۵ روز است که طبق تصمیم امروز هیأت رئیسه در هر مرحله یک هفته خواهد بود.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: همچنین در مورد رسیدگی به طرح‌ها و لوایح تصمیم بر این شد تا برای رعایت عدالت هر طرح یا لایحه‌ای که زودتر اعلام وصول شده در اولویت رسیدگی قرار داشته باشد.

سلیمی خاطرنشان کرد: در ارتباط به رسیدگی به اعتراضات نمایندگان در مورد امتیازبندی‌هایشان برای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس نمایندگان تا ساعت ۱۲ ظهر فردا دوشنبه ۲۶ خرداد ماه فرصت دارند اعتراض خود را مطرح کنند و پس از آن اعضای هیأت رئیسه با روسای شعب در ساعت ۱۷ فردا برای رسیدگی به این اعتراضات تشکیل جلسه خواهند داد.

وی افزود: همچنین در جلسه امروز تصمیمی گرفته شد که با توجه به این که نمایندگان معمولا در روزهای دوشنبه برای پیگیری مسائل حوزه انتخابیه‌شان به وزارتخانه می‌رود پس از این، ترتیبی اتخاذ شود تا از این پس وزرا در روزهای دوشنبه برای پیگیری این مسائل و موارد و هر مسأله دیگری در مجلس حاضر شوند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: