تهدید خنده‌دار «ترامپ»؛ «فوتبالیست‌ها زانو بزنند، دیگر فوتبال نمی‌بینم

کدخبر: 2355571

رییس جمهوری آمریکا گفت در صورتی که بازیکنان در لیگ ملی راگبی یا فوتبال این کشور به هنگام پخش سرود ملی زانو بزنند، هرگز این دیدارهای ورزشی را تماشا نخواهد کرد.

فدراسیون فوتبال آمریکا هفته گذشته اعلام کرد قانونی را که بازیکنان را ملزم می‌کرد در هنگام پخش سرود ملی ایستاده بمانند، کنار گذاشته است و دلیل این تصمیم را غلط بودن این سیاست و عدم هم‌خوانی آن با جنبش «زندگی سیاهپوستان ارزش دارد»، عنوان کرد.

این سیاست در سال ۲۰۱۷ و پس از آنکه «مگان راپینو» ستاره تیم ملی فوتبال زنان آمریکا در هنگام پخش سرود ملی زانو زد، اتخاذ شد؛ راپینو این اقدام را به نشانه همبستگی با «کالین کاپرنیک» ستاره NFL انجام داد؛ کسی که برای جلب کردن توجهات به تبعیض نژادی چنین اقدامی را انجام داده بود.

«دونالد ترامپ» در واکنش به انتقاد «مت گیتس» نماینده جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از اقدام فدراسیون فوتبال این کشور نوشت: دیگر بازی‌ها را تماشا نخواهم کرد و به نظر NFL نیز همان راه را در پیش گرفته است اما بدون من این راه را ادامه می‌دهد.

این اقدامات و واکنش‌ها به کشته شدن «جورج فلوید» (فردی سیاهپوست) توسط پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینیسوتا در ماه گذشته مربوط می‌شود.

«خبرگزاری ایرنا»

ارسال نظر: