پیام ایران به امریکا درباره توقیف‌ کشتی‌های عازم ونزوئلا چه بود؟

کدخبر: 2355504

آمریکایی‌‌ها پس از جواب نگرفتن از حربه تطمیع، به تهدید روی آورده و نفتکش‌های ایرانی را به توقیف تهدید کردند که بلافاصله با توجه به پیامی که از ایران مبنی بر انجام عمل مقابله به مثل با شناورهای آمریکایی در خلیج فارس مخابره شد، آنها مجبور به عقب نشینی از تهدید خود شدند.

عملیات موفقیت‌آمیز و غرورآفرین انتقال سوخت از خلیج فارس به ونزوئلا در شرایط تحریمی، در حالی به پایان خود یعنی بازگشت نفتکش‌ها به آب‌های کشورمان نزدیک می‌شود که این اتفاق بزرگ از جوانب مختلف قابل بررسی و تحلیل است.

«نورنیوز» پیش از این در مورد چیستی و چرایی این رویداد بزرگ مطالب متعددی را منتشر کرده است، اما چنانچه قبلا هم گفته شده بود، چگونگی انجام این عملیات از آغاز تا پایان حاوی ناگفته‌ها و نکات بسیار مهمی است که باید به مرور درباره آن سخن گفت.

در مورد چگونگی انجام این عملیات، چنانچه رهبر حکیم انقلاب در پیام تبریک خود به پرسنل نفتکش‌ها فرمودند، کاری بزرگ و حرکتی جهادی صورت پذیرفت که کشور را سرافراز کرد.

در این خصوص باید به این نکته اشاره شود که از همان ابتدا فرآیند تطمیع و تهدید آمریکایی‌ها کلید خورد و با پیشنهاد رشوه‌های سنگین، سعی شد کاپیتان و پرسنل نفتکش‌ها از انجام ماموریت خود سر باز زنند و مسیر خود را به مقصدی دیگر تغییر دهند که البته با پاسخ منفی و کوبنده مواجه شدند.

در ادامه آمریکایی‌‌ها پس از جواب نگرفتن از حربه تطمیع، به تهدید روی آورده و نفتکش‌های ایرانی را به توقیف تهدید کردند که بلافاصله با توجه به پیامی که از ایران مبنی بر انجام عمل مقابله به مثل با شناورهای آمریکایی در خلیج فارس مخابره شد، آنها مجبور به عقب نشینی از تهدید خود شدند.

اخبار رسیده به «نورنیوز» حاکی است که پس از افزایش تهدیدهای نظامی علیه شناورهای ایرانی عازم ونزوئلا، دستور شناسایی و رهگیری چند فروند شناور تجاری آمریکا در منطقه خلیج فارس و دریای عمان به نیروهای مسلح کشورمان صادر شد و گزینه‌های اقدام متقابل بلافاصله شناسایی و برای انجام عملیات احتمالی تحت مراقبت قرار گرفتند.

بر این اساس؛ به نظر می‌رسد در این ماموریت بزرگ دست کم چند پیام مهم و اساسی به جهان، اعم از دوست و دشمن مخابره شد.

مهمترین پیامی که دوستان ایران از این اقدام غرور آفرین دریافت کردند، نتیجه بخش و عزت آفرین بودن راهبرد «مقاومت فعال» در برابر خوی تجاوزکارانه دشمن بود.

پیام دیگر، پیام تسلیم دشمنان جمهوری اسلامی که برای چندمین بار در برابر اراده قاطع ایران برای مقاومت در برابر فشارها، تطمیع‌ها و تهدیدها قرار گرفتند و ناخواسته در برابر استواری همت ایرانیان تسلیم شدند.

«نورنیوز»

ارسال نظر: