القاعده: زوال آمریکا حتمی و قریب الوقوع است

کدخبر: 2355461

گروه تروریستی القاعده در تازه‌ترین واکنش خود به اعتراضات اخیر آمریکا و ناآرامی‌های این کشور اعلام کرد زوال آمریکا حتمی و قریب الوقوع است.

گروه تروریستی القاعده در تازه‌ترین واکنش خود به اعتراضات اخیر آمریکا و ناآرامی‌های این کشور اعلام کرد زوال آمریکا حتمی و قریب الوقوع است.

طبق اعلام بی بی سی، در تازه‌ترین شماره مجله آنلاین این گروه که «امة واحدة» نام دارد، تصویری از دقایق پایانی زندگی جورج فلوید به نمایش درآمده و در کنار آن، یک نقاشی از هنرمند گرافیتی ناشناس که با نام مستعار «بنکسی» شناخته می‌شود، نمایش داده شده تا به مخاطب پیام حمایت از معترضان در خیابان‌های آمریکا رسانده شود.

در شماره انگلیسی این مجله آنلاین القاعده که با هدف تأثیر بخشی بر مخاطبان داخلی آمریکایی منتشر می‌شود، پیش بینی شده است که زوال آمریکا و نظام سیاسی این کشور، علاوه بر اقتصاد و جامعه آن، قریب الوقوع است.

القاعده همچنین در شماره جدید مجله خود نوشته است: اعتراضات خشونت بار مسلحانه در سراسر آمریکا و جنگ داخلی در این کشور به نظر می‌رسد نمایان شده است. القاعده همچنین گفته: به نظر می‌رسد حتی دموکرات‌ها نیز نمی‌توانند شما را نجات دهند؛ اما ما می‌توانیم.

مینا اللامی، تحلیلگر بی‌بی‌سی مانیتورینگ در این خصوص گفت: تفاوتی میان رویکرد القاعده و رقیب اصلی این گروه که داعش باشد، وجود دارد. در حالی که داعش به طور واضح به مشکلات در آمریکا چشم دوخته و پیش بینی کرده این ناآرامی‌ها به دیگر کشور‌ها نیز خواهد رسید، القاعده زیرکانه‌تر عمل کرده است.

گفتنی است اعتراضات علیه نژادپرستی در سراسر آمریکا و چندین کشور جهان پس از مرگ جورج فلوید ۴۶ ساله، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی همچنان ادامه دارد.

جورج فلوید به دست یک پلیس سفید پوست که زانوی خود را حدود نُه دقیقه بر گردن او فشار داده بود، به طرز فجیعی کشته شد. ویدئویی که از صحنه قتل او منتشر شد نشان می‌دهد او بار‌ها می‌گوید «نمی‌توانم نفس بکشم» و حالا این جمله پایانی فلوید به شعار معترضان در تظاهرات‌های ضد نژادپرستی در سراسر جهان تبدیل شده است.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: